شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد قرارگیری در معرض نور آبی قبل و در حین غذاخوردن سبب افزایش اشتها و سوخت و ساز می‌شود.

  افزایش اشتها با نور آبی

به گزارش ايسنا، همانطور که می‌دانیم قرارگیری در معرض نورهای مختلف بر خلق و خوی ما تاثیرات مختلفی می‌گذارد. اما آیا نورهای رنگی می‌توانند اشتها را نیز افزایش دهند؟

این سوالی است که متخصصان سلامت دانشگاه «نورث وسترن» در شیکاگو به آن پاسخ داده‌اند. آنها دریافتند قرارگیری در معرض نور آبی بلافاصله پیش از وعده‌های غذایی یا در حین آن در برخی افراد سبب افزایش متابولیسم و گرسنگی می‌شود.

«آیوی چیونگ» استاد علوم عصب‌شناسی دانشگاه «نورث وسترن» و سرپرست اصلی این مطالعه گفت: در کمال تعجب دریافتیم تنها با یک‌بار و به مدت سه ساعت قرارگیری در معرض نور طیف آبی، گرسنگی و سوخت و ساز قند در بدن برخی افراد افزایش می‌یابد.

«چیونگ» افزود:‌ این یافته‌ها از این حیث حائز اهمیت است که به ما کمک می‌کند با دستکاری نورهای محیطی، به الگوی منحصر به فردی در میزان تغذیه و سوخت و ساز در انسان دست یابیم.

به گزارش ایسنا - به نقل از پایگاه اینترنتی ساینس ورلد ریپورت، با اینکه یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد تغییر برخی شرایط محیطی نظیر نور می‌تواند برخی عادت‌ها را در انسان دستخوش تغییر کند، اما متخصصان اعلام کردند برای دست یافتن به نتایج دقیق‌تر در این فرآیند نیاز به مطالعات بیشتری است.

نتایج این مطالعه در مجله علمی خواب (Sleep) منتشر شده است.

کد خبر 261746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha