همشهری آنلاین: محمد جلیل عندلیبی که یک سال قبل سرگرم ساختن مجموعه تصانیفی برای پیامبر اکرم (ص) بود، در ساعت 21 روزهای 20 ، 21 و 22 تیر در تالار وحد ت با گروه 25 نفره خود کنسرت خواهد داد.

عندلیبی در گفتگویی با همشهری آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: بخشی از این کنسرت در جشنواره موسیقی فجر سال قبل برگزار شد و اینک تمامی کنسرت در قالب 7 تصنیف و نیز قطعات ضربی در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

به گفته عندلیبی این اجرا از سوی ارکستر سنتی دفتر موسیقی وزارت ارشاد اجرا خواهد شد که چند سالی است به همت عندلیبی و برخی از نوازندگان شاغل در بخش موسیقی این نهاد شکل گرفته است. 

به گفته عندلیبی این کنسرت در دو بخش اجرا می شود اولین قطعه «سید اعظم» نام دارد که قطعه ای ارکسترال است قطعات بعد «رسالت»، «هجرت» و « پیام مصطفی» نام دارد.

عندلیبی که برخی از ساخته هایش اقبال عمومی را در پی داشته است دلیل اصلی ساخت قطعه پیام مصطفی را  پیوندو وحدت همیشگی شیعه و سنی دانست و گفت در این قطعه به اخوت و برادری میان شیعه و سنی تاکید فراوان شده‌است.

وی با یاد کردی از منصور سینکی نوازنده تار و عضو گروه یاد شده گفت: بخشی از این کنسرت را به یاد سینکی عزیزاختصاص داده ایم که از بدو شکل‌گیری این گروه با ما همراه بود و عاشقانه برای اعتلای این گروه تلاش و همت صرف کرد. در این بخش قطعاتی چون «فراق»، «دوستان»(از اشعار سعدی) و «طواف شبانه» با شعری از شیخ بهایی اجرا خواهد شد و قسمت پایانی کنسرت قطعه ای عارفانه(کردی و فارسی) با نام «ذکرالله» خواهد بود.  

از اعضای شناخته شده این گروه باید از علی منتظری تکنواز نامی  کمانچه یاد کرد . در این کنسرت چندخواننده می خوانند که به گفته عندلیبی کامیار بهزاد و غلامحسین شرقی در بخش فارسی کنسرت خواهند خواند و نیز  رسول چراغی و  بهروز توکلی و سانوا عندلیبی در بخش کردی خواهند خواند.

در کنسرت این گروه در جشنواره موسیقی فجر محمد عبدالحسینی تصانیف را می‌خواند.

کد خبر 26144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز