همشهری آنلاین: آزمون سراسری کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از پنجشنبه ۸ خرداد ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، در 6 نوبت صبح و عصر و با رقابت بیش از 550 هزار داوطلب برگزار می‌شود.

وی در مورد تعداد رشته محل‌های انتخابی داوطلبان این دوره آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این دوره داوطلبان 3741 رشته محل را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.

اقبالی در خصوص رشته‌هایی که آزمون آنها بصورت تشریحی برگزار خواهد شد، گفت: سوالات برخی از مجموعه‌های آزمون هنر و معماری مانند نوازندگی ساز جهانی، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، طراحی شهری، معماری، طراحی صنعتی، تصویرسازی، نقاشی و هنرهای نمایشی دارای آزمون تشریحی است اما سایر مجموعه‌های امتحانی به صورت تستی برگزار خواهد شد.

اقبالی خاطرنشان کرد: هیچ یک از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دارای مصاحبه نخواهد بود.

به گفته رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیرترین و جوان‌ترین شرکت‌کننده آزمون کارشناسی ارشد امسال دانشگاه آزاد اسلامی، مردی 71 ساله از تهران و خانمی 14 ساله از تهران است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که سوالات اکثر مجموعه‌های این آزمون به صورت تستی برگزار می‌شود، داوطلبان می‌بایست با توجه به ردیف هر سوال، پاسخ را با مداد سیاه معمولی بطور یکنواخت و پررنگ علامتگذاری کنند. در مورد برخی از مجموعه‌های گروه هنر که سوالات آن به صورت تستی و تشریحی است، داوطلبان لازم است وسایل مورد نیاز آزمون تشریحی را که در برگ ورود به جلسه آنها قید گردیده است به همراه داشته باشند.

کد خبر 260855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز