شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان ملل متحد اعلام کرد دولت مالی توافق‌نامه‌ای را که رئیس اتحادیه آفریقا و گروه‌های مسلح مستقر در شمال این کشور در پایان مذاکرات خود آن را تهیه کرده بودند؛ امضا کرد.

پس از آن که آلبر ژرار، فرمانده نیروهای صلح‌بان سازمان ملل متحد در مالی در بیانیه‌ای از امضا توافق‌نامه میان گروه‌های مسلح مستقر در شمال مالی و دولت این کشور خبر داد، رئیس‌جمهور مالی با حضور در تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد مقرر شد پس از امضا این توافق‌نامه طرف‌های درگیر، به مقررات آتش‌بس احترام بگذارند.

او همچنین با قابل تحسین‌خواندن این توافق‌نامه آتش‌بس، گفت: مالی در شرایط کنونی، به چنین آتش‌بسی نیازمند بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از داکار و به گفته سازمان ملل متحد منطقه شمال مالی بار دیگر در روز چهارشنبه صحنه درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای دولتی مالی و شورشیان این کشور بود. به طوری که در حال حاضر، شورشیان کنترل شهر کیدال را در دست دارند.

در بیانیه نیروی صلح‌بان سازمان ملل متحد آمده است: جناح های درگیری که این توافق‌نامه را امضا کردند، پذیرفتند دشمنی‌های خود را در تمامی مناطق مالی کنار بگذارند و با استناد به توافق‌نامه اولیه‌ای که در تاریخ 18 ژوئن سال 2013 در اوگاندا امضا کردند با حمایت سازمان ملل متحد و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود مذاکرات را از سر بگیرند.

کد خبر 260342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز