سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنان روز گذشته سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی که رسانه‌ها آن را به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منتشر کردند، در بیشتر روزنامه‌های صبح امروز به شکل برجسته‌ای بازتاب یافت؛ سخنانی که می‌توان آن را به نوعی حمایت بی‌سابقه این مقام ارشد نظامی از دولت حسن روحانی دانست.

به گزارش ایسنا، این سخنان توانست دست کم سه تیتر نخست از روزنامه‌های امروز را به خود اختصاص دهد و سایر روزنامه‌ها نیز به شکل گسترده‌ای به این اظهارات توجه کردند. علاوه بر این سایت‌های مختلف خبری نیز سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را بازتاب دادند و به این ترتیب می‌توان حمایت سرلشکر فیروزآبادی از دولت یازدهم را از نگاه رسانه‌ها یک اتفاق جدی دانست.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، گزیده اظهارات سرلشکر فیروزآبادی در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش‌آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی که روز دوشنبه با حضور مقامات و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور برگزار شد، در پی می‌آید:

* ما انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و یک رئیس‌جمهوری تعیین شده است که روحانی است و تحصیلاتش دینی است، دکتری در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و 35 ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی - دفاعی و سیاستگذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار کنیم و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همتمان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.

* کار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند. این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شده‌اند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و ان‌شاءالله این حرکت صعودی که انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پیش برود.

* متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

* مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود.

* مسئول ایجاد وحدت همه مردم هستند و مدیران و مسئولین سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند.

* بعضی اخبار، بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند. باید روششان را اصلاح کنند و الا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

* رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید، هرکس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه‌ها باید به آن عمل کنند.

* وزیر یعنی کسی که بار سنگینی بر دوش اوست. حالا بار سنگین را بر دوش وزیر بگذاریم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ایجاد کنیم؟ آیا کار پیش می‌رود؟ معلوم است کار پیش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم باید مراعات همه اصول را بکنند و بنای آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور همین است، به وزرا هم توصیه کردند.

* سیاسیون و رسانه‌ها هم باید مراعات کنند تا کشور و این کاروان جهادی که با هدایت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حرکت می‌کند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر کار را کند و متوقف کنیم، خدای نکرده سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، خب معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند، یعنی بسیاری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنیم با رفتار سیاسی‌ای که می‌کنیم دشمن را شاد می‌کنیم.

* هر جا بنای وحدتی است برای کار کردن، بایستی که روی یک اصولی تفاهم بشود. کسی نباید کاسه داغ‌تر از آش بشود. امروز میزان را در میان جامعه امام تعیین می‌کند. ما خدا را شکر می‌کنیم که در تاریخمان ما را به داشتن امام مفتخر کرده است. ما امام داریم، امام یعنی میزان جامعه، روی همین میزان همه ما باید حرکت کنیم. دیگر جنجال درست کردن و تحلیل از خودشان درآوردن که ببینید این بخش حکومت ولایت فقیه را تضعیف می‌کند، این یعنی چه؟ اینکه اصلا با نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی نمی‌خواند. اینها ضعف‌های مدیریت راهبردی در کشور است که مدیران ما باید به آن توجه کنند.

* وقتی یک مدیری می‌بیند از میان سیستمش عامل تفرقه، تضعیف و تخریب بیرون می‌آید، خب باید آن را کنترل و هدایت کند. باید با آدم‌های تفرقه‌انداز برخورد کند تا اتحاد جامعه و حرکت جامعه در مسیر درست حفظ بشود. این مغایر اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر در اسلام نیست و اینکه یک امر واجبی است که آن هم فراموش شده است.

* ممکن است بعضی‌ها هم فکر کنند که این تفرقه‌انگیزی‌ها که می‌کنند مثلا دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، اینطور نیست. امر به معروف و نهی از منکر را هم باید شناخت. باید مطابق آن عمل کرد.

* به هر حال حرکت در شرایط حساس فعلی جامعه اقتضای پرهیز از بسیاری از اقدامات ریز و کم‌قیمتی است که موجب تشویش برای مردم می‌شود و حتی مدیران و وزرا را که در کارشان ممکن است دچار دلهره و خستگی کنند، اینها بایستی که از نگاه راهبردی در جامعه جمع و جور شود و مدیران باید با حساسیت، به خصوص آنهایی که کارهای تبلیغی و رسانه‌ای و خطابه در اختیارشان است، کار کنند. بایستی که با میزان رهبری، حرف بزنند و حرکت بکنند.

کد خبر 260055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز