یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در بیش از ۵۰ هزار کلاس چند پایه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که آیین‌نامه‌ای در این خصوص در دست تهیه است.

به گزارش فارس، مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش  با اشاره به آخرین مصوبات این شورا، اظهار داشت: یکی از دستورات کار، بحث تنظیم آیین‌نامه‌های ارتقای کیفیت کلاس‌های چند پایه بود که حدود 700 هزار دانش‌آموز در بیش از 50 هزار کلاس چند پایه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره نیازهای کلاس‌های چندپایه در آموزش و پرورش، افزود: در جاهایی که تعداد دانش‌آموزان برای ایجاد یک، دو یا سه پایه به حد نصاب نمی‌رسد و در بعضی مناطق دورتر پنج پایه در یک کلاس حضور دارند که تدابیر ویژه‌ای را طلب می‌کند.

نوید ادهم تصریح کرد: معلم باید مهارت لازم را داشته باشد و زمان بیشتری باید اختصاص بدهیم و حتی حق‌الزحمه بیشتری باید به این معلم پرداخت شود؛ اینها دغدغه‌هایی بود که از سوی معاون آموزش ابتدایی مطرح شد و آیین‌نامه‌ای تنظیم شد.

وی گفت: دو جلسه پیرامون این موضوع بحث کردیم و بخشی از این آیین‌نامه به تصویب رسید و در جلسه آینده، تصویب آن به پایان می‌رسد و ابلاغ خواهیم کرد.

 

کد خبر 259702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز