چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

علی اصغر محمدی: جمعی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی تهران در اعتراض به آنچه تبدیل این دانشکده به مهارتکده می‌‌خوانند تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان وزارت علوم به این موضوع شدند.

یکی از دانشجویان در این‌باره به همشهری گفت: تجمع ما در دانشکده شریعتی از هفته گذشته شروع شده است و هیچ‌کس پاسخ شفافی به ما نمی‌دهد.دیروز(شنبه) هم سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشکده ما آمد ولی به ابهامات دانشجویان پاسخ‌های روشن و قانع‌کننده‌ای نداد. یکی دیگر از دانشجویان معترض با بیان اینکه ایجاد مهارتکده به نفع دانشجویان نیست، اظهار کرد: ما از طریق کنکور وارد این دانشکده شده‌ایم ولی درصورت ادغام با دانشگاه جامع دیگر مدرک تحصیلی ما اعتبار پیشین را نخواهد داشت. او افزود: به ما گفته‌اند این‌جا قرار است از دانشکده به مهارتکده تبدیل شود، مسئولان پاسخ نمی‌دهند و حراست دانشکده نیز تهدید می‌کند دانشجویانی که اعتراض کنند ستاره‌دار می‌شوند و... براساس این گزارش دانشجویان پشت درهای بسته دانشکده فنی دکتر شریعتی با سر دادن شعارهایی همچون دانشکده آری، مهارتکده هرگز و حمل دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را نسبت به این تصمیم وزارت علوم اعلام کردند.

ماجرا چیست؟

وزیر علوم بهمن 92بدون هیچ مقدمه‌ای از ایجاد دانشگاه ملی مهارت سخن گفت و اینکه این دانشگاه در راستای سیاست مهارت‌آموزی به دانشجویان است و مهارت‌آموزی با محوریت این دانشگاه‌ در سایر دانشگاه‌های کشور پیاده خواهد شد. رضا فرجی‌دانا معتقد است دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی با نیت کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی ماهر که جاهای خالی را در زنجیره علم تا ثروت پر کنند، ایجاد شدند ولی امروز دست‌کم دانشگاه جامع علمی کاربردی کاملاً از مأموریت خود خارج شده و به جرگه صادرکنندگان مدرک برای دانشجویان تبدیل شده است. به گفته وزیر علوم درصورتی که این دانشگاه‌ها می‌توانند با کمی تغییر در اساسنامه و تقویت بنیان‌هایشان به جای ایجاد ظرفیت جدید، اهداف و ایده‌آل‌های دانشگاه ملی مهارت را تأمین کنند. طرح ایجاد دانشگاه ملی مهارت با ادغام دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای از خرداد امسال کلید می‌خورد. دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای تا 3سال پیش زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش بودند که براساس تصمیم وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و تصویب مجلس به وزارت علوم واگذار و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد شد. مسعود شفیعی که اخیرا به سرپرستی دانشگاه فنی و حرفه‌ای منصوب شده است به بهانه حضور در جلسه از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز از پاسخگویی به پرسش‌های همشهری در این‌باره طفره رفت.

 

کد خبر 259372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز