همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از اجرایی شدن طرح سه ترمه شدن دانشگاه آزاد از سال آینده خبر می‌دهد که معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احتمال سه ترمه شدن سال تحصیلی دانشگاه‌ها را رد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی  از امکان ارایه سه ترم آموزشی استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی از سال تحصیلی آینده به صورت اختیاری برای دانشجویان خبر داد و گفت: برای آنکه از وقت اعضای هیئت علمی استفاده بیشتری شود و دانشجویان علاقه‌مند نیز بتوانند در زمان کوتاهتری فارغ‌التحصیل شوند، یک ترم استاندارد 16 هفته‌ای برای تابستان در دانشگاه آزاد تعریف شده است.

غریبی در خصوص تسهیلات مالی برای دانشجویان و اساتید در ترم تابستان گفت: دانشجویانی که در ترم تابستان شرکت کنند تنها دو سوم شهریه ثابت را پرداخت خواهند کرد؛ همچنین حقوق اساتید حق‌التدریسی نیز 2 برابر حقوق ترم‌های دیگر خواهد بود.

وی گفت: بخشنامه مربوط به سه ترمه شدن دانشگاه آزاد اسلامی طی هفته آینده به مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ خواهد شد.

غریبی اضافه کرد: در ابلاغیه‌های جدید، ترم تابستان دانشجویان به جای 6 واحد درسی می‌توانند 10 واحد را بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه تغییری در مدت زمان دو ترم تحصیلی جاری ایجاد نخواهد شد و دو ترم به صورت کاملاً استاندارد و در 16 هفته برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، اظهارات معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درحالیست که معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا، احتمال سه ترمه شدن سال تحصیلی دانشگاه‌ها را رد کرد.

دکتر جعفر میلی‌منفرد با بیان اینکه باید بر روی سه ترمه شدن سال تحصیلی دانشگاه‌ها کار کارشناسی انجام شود، گفت: این مسئله موضوع مهمی است که باید با ظرافت با آن برخورد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که اتفاقی که اخیراً درباره سه ترمه شدن سال تحصیلی در دانشگاه آزاد افتاده است در تمامی دانشگا‌ه‌های کشور انجام شود، اظهار کرد: بعید می‌دانم چنین کاری انجام شود و دانشگاه‌ها روال سابق خود را طی خواهند کرد.

کد خبر 258896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز