همشهری آنلاین: در پی انتشار گزارشی درباره دانشگاه منتسب به دکتر محمدرضا عارف تحت عنوان «خوارزمی» و همنام بودن این دانشگاه با دانشگاه دولتی خوارزمی (تربیت معلم تهران)، محمدرضا عارف اعلام کرد: نام دانشگاهم دیگر خوارزمی نیست.

به گزارش فارس، دکتر محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در اولین گردهمایی شاخه جوانان این بنیاد در کانون توحید تهران گفت: اواخر سال ۹۰ و اوایل ۹۱ دانشگاه تربیت‌ معلم تهران پیشنهاد کرد نام این دانشگاه به خوارزمی تغییر داده شود و بنده نیز جزو موافقان بودم بنابراین دیگر نمی‌توانیم با نام خوارزمی دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی در مورد دانشگاهش نیز گفت: ما تقاضای مجوز دانشگاه را در اواخر 84 ارائه دادیم، در هیأت‌ مؤسس دانشگاه نیز برجستگان دانشگاهی کشور و سه تن از اساتید دانشگاه تهران و سه تن از وزرای سابق علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند.

وی ادامه داد: وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اواخر سال 84 موافقت اصولی را با آموزشگاهی تحت عنوان آموزشگاه خوارزمی اعلام کرد اما ما بعد از سال 84 با مشکلی همچون مشکل اقتصادی روبرو شدیم. البته زمین دانشگاه در هشتگرد خریداری شده بود.

عارف ادامه داد: اواخر سال 90 و اوایل سال 91 دانشگاه تربیت معلم پیشنهاد داد که نام این دانشگاه به نام خوارزمی تغییر عنوان داده شود و من نیز موافق بودم چون مبنا اخلاق‌مداری بود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز موافقت اصولی انجام داده بود و نمی‌توانستیم با این نام مخالفت کنیم بنابراین دیگر نمی‌توانیم با نام خوارزمی دانشگاه ایجاد کنیم.

کد خبر 258887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز