همشهری‌آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است.

ایسنا نوشت: دکتر علی اصغر فانی اظهار کرد: این لایحه در مجلس رای نیاورده است ولی پیرامون اجرایی شدن آن مذاکرات مختلفی را با بخشهای متعدد دولت انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه بیشتر به دوره ابتدایی از اولویت‌های مهم در آموزش و پرورش است افزود: شخصیت فکری و رفتاری هر فرد در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد و ما در این دوره از آموزش و پرورش سعی داریم که ضمن توجه به همه بخش‌ها به دوره ابتدایی بیش از همه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش رسیدگی و توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: مناطق و شهرستان‌هایی زیر میانگین کشوری هستند چند پله به معیار شاخص نزدیکتر خواهند شد و با ارتقای شهرستانها و مناطق زیر میانگین و کمتر توسعه یافته شاهد ارتقای میانگین کشوری خواهیم بود که این چیزی است که در دولت یازدهم در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم.

استخدام فرزندان فرهنگیان را از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است

فانی استخدام فرزندان فرهنگیان را از دیگر اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: با استخدام فرزندان فرهنگیان شاهد حضورهمکاران و معلمان بهتری در آموزش و پرورش خواهیم بود زیرا فرزندان فرهنگیان با فرهنگ حاکم در سازمان آموزش و پرورش آشناتر خواهند بود.

وی با اشاره به رشد 11 درصدی بودجه کشور خاطرنشان کرد: در سال 93 شاهد رشد 26 درصدی بودجه در آموزش و پرورش هستیم که این نشان از اهمیت دولت یازدهم به امر آموزش و پرورش و افزایش بازدهی تعلیم و تربیت و ارایه خدمات بیشتر به این نظام است.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه دولتی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نه تنها از نظر جمعیت کارکنان بزرگترین دستگاه است بلکه به لحاظ اثرگذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وزارت آموزش و پرورش یک فرا وزارتخانه در خدمت همه جامعه و به عنوان یک فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

فانی با اشاره به اینکه فرهنگ، باید یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش افزوده شود، عنوان کرد: یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است و فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، عادات و هنجارهاست که سرچشمه هویت هر جامعه است و باید توسعه فرهنگ به گونه‌ای باشد که دانش آموزان به هویت اسلامی ایرانی خود افتخار کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیر، معلم، کتب و محتوای آموزشی، فضا و تجهیزات آموزشی، بودجه و مقررات آموزشی عناصر تاثیرگذار در فرایند تعلیم و تربیت هستند تاکید کرد: معلم نقش اصلی و رکن مهم آموزش و پرورش است و عامل اصلی توسعه یافتگی جامعه معلم است.

کد خبر 258872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز