چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

ستاره سابق سینمای ایران که سال گذشته با کارگردانی فیلم سینمایی «پنج ستاره» به جمع فیلمسازان زن سینمای ایران پیوست، از صبح امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت نخستین تجربه ‌خود را در عرصه‌ای غیر از بازیگری روی پرده سینماهای تهران می‌بیند.

شهاب حسینی

 

مهشید افشارزاده درباره تجربه فیلمسازی خود به همشهری گفت: تجربه سال‌هایی که در عرصه بازیگری سپری کردم، راهگشای من در مسیر کارگردانی و ساختن فیلم بلند بود. از آنجا که در این دوران با کارگردانان بسیار بزرگ همکاری داشتم، می‌توانم با قاطعیت بگویم که سینما را از سینما آموختم. وی ادامه داد: از همان دوران بازیگری و حتی سال‌هایی که از آن به‌عنوان دوران طلایی بازیگری‌ام یاد می‌کنم، سودای کارگردانی در سر داشتم و از اواخر دهه70 اقدام به ساختن فیلم‌های کوتاه و بلند مختلف با موضوع‌های اجتماعی کردم اما متأسفانه این آثار با وجود کسب جایزه از جشنواره‌های مختلف هرگز فرصتی برای اکران پیدا نکرد. افشارزاده درباره روند تولید پنج ستاره و انتخاب بازیگران آن گفت: همسویی موضوع فیلمنامه با دغدغه‌های اجتماعی‌ام و همچنین صداقتی که در شخصیت‌پردازی‌های آن وجود داشت، نظرم را جلب کرد. معتقدم بازیگر، ویترین هر فیلم و ملاک انتخاب مخاطبان است و تقریبا از همان ابتدای کار همین بازیگران را برای نقش‌ها انتخاب کردم. این فیلمساز درباره انتخاب شهاب حسینی برای نقش اصلی پنج‌ستاره همچنین عنوان کرد: شخصیت و حجب و حیایی که در رفتار و طرز حرف‌زدن وی سراغ داریم، همان ویژگی‌هایی است که برای نقش رضا درنظر داشتم و خوشحالم حضور این بازیگر توانای سینمای ایران در فیلم میسر شد.

حسینی بازیگری است متعهد که به‌شدت برای فیلم زمان می‌گذارد. افشارزاده هدف خود را از ساختن فیلم، ترویج انسان بودن ذکر کرد و افزود: مخاطبان در فیلم با زنانی مواجه می‌شوند که برای حل مشکلات زندگی به‌ویژه رفع گرفتاری‌های مالی گرد هم آمده‌اند. کار در یک هتل نقطه اشتراک آنهاست که سبب ایجاد رقابت میانشان شده اما در نهایت با وجود تمام گرفتاری‌ها هرگز اخلاق و شرافت انسانی را زیر پا نمی‌گذارند.

ستاره اول

پنج‌ستاره داستان دختری است که برای رفتن به دانشگاه دچار مشکلاتی می‌شود.‌شهاب حسینی، همایون ارشادی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، شیرین بینا، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود جعفری و دیبا زاهدی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

کد خبر 258721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز