سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

علی اصغر محمدی: تصویری از تحصیل دانش‌آموزان روستای کوچو که دیروز در صفحه آخر همشهری منتشر شد بسیار تامل‌برانگیز بود، پیگیری‌ها نشان می‌دهد یک مدرسه ۶کلاسه در این منطقه اجاره داده شده است و برخی از دانش‌آموزان در اصطبل درس می‌خوانند. ماجرا از این قرار است که آموزش و پرورش بخش تلنگ از توابع قصرقند سیستان و بلوچستان یک مدرسه ۶کلاسه را در روستای کوچو پایین به یک شرکت ساختمانی اجاره داده است.

اجاره دادن مدرسه موجب شده تا کلاس‌های درس دانش‌آموزان در اصطبل یا زیر سایه درختان تشکیل شود.

 آنطور که ایرنا در این‌باره نوشته اجاره دادن مدرسه موجب شده تا کلاس‌های درس دانش‌آموزان در اصطبل یا زیر سایه درختان تشکیل شود. به گفته شاهوزهی، بخشدار تلنگ این فضای آموزشی که مدرسه راهنمایی دخترانه بوده است از اردیبهشت اجاره داده شده و این امر به ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان روستای کوچو انجامیده‌است، سایر دانش‌آموزان نیز به‌ناچار در فضای غیراستاندارد به تحصیل ادامه می‌دهند.

روستای کوچو 2مدرسه 6و 9کلاسه دارد که در سال‌های 50و 70ساخته شده‌اند که به گفته بخشدار تلنگ در مدرسه شهید دهمرده 43دانش‌آموز دختر و پسر همزمان تحصیل می‌کنند. همچنین از 57مدرسه منطقه 30مدرسه برق و 43مدرسه آب آشامیدنی ندارند. عبدالمجید هوت، رئیس شورای اسلامی روستای کوچو نیز گفته تاکنون مکاتبات زیادی با آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای حل مشکل فضای آموزشی انجام داده‌ایم اما پاسخ یا ترتیب اثری داده نشده است.

در حالی مشکل فضای آموزشی مطرح می‌شود که یکی از مدارس این روستا برای درآمدزایی اجاره داده شده است اما مدیر‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با همشهری اجاره دادن مدرسه را بی‌تدبیری و کج سلیقگی خواند و گفت: البته این فضای آموزشی مازاد بوده است و همه دانش‌آموزان در مدرسه 9کلاسه دیگری در همان روستا درس می‌خوانند. علیرضا نخعی معتقد است فضای تصاویر منتشر شده در ایرنا فضایی ساختگی است و 70دانش‌آموز این روستا هیچ مشکلی برای تحصیل در فضای آموزشی ندارند و در عین حال موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

در همین حال رئیس آموزش و پرورش بخش تلنگ طی نامه‌ای برای شرکتی که مدرسه روستای کوچو را به‌صورت استیجاری در اختیار دارد اعلام کرده تا نسبت به تخلیه مدرسه تا اول خرداد امسال اقدام کند. در این نامه به پرداخت نشدن اجاره بهای مدرسه مذکور نیز اشاره شده است؛ پرسشی که در این ماجرا مطرح می‌شود این است که اگر این روستا با کمبود فضای آموزشی روبه‌روست چرا یک مدرسه 6کلاسه از 2سال پیش اجاره داده شده است، اگر هم فضای آموزشی کافی است چرا دانش‌آموزان در بیغوله درس می‌خوانند؟

 

کد خبر 258560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز