همشهری آنلاین: اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان در نظر دارند در قالب نشستی، نامزدهای تصدی ریاست این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دهند و پس از بررسی و جمع بندی، یک نفر را به عنوان رییس به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان بر اساس هماهنگی با هیئت اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری کردستان در نظر دارند در نشستی که دوشنبه 15 اردیبهشت ماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود اقدام به انتخاب رییس این دانشگاه کنند.

ستاد هماهنگی برگزاری نشست اعضای هیئت علمی با نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار حضور همه اعضای هیئت علمی در این نشست شده و تاکید کرده است حضور حداکثری بیانگر توجه به توسعه دانشگاه است.

در این نشست نمایندگانی از وزرات علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور خواهند داشت.

در حال حاضر دکتر جهانشیر امینی ریاست دانشگاه کردستان را برعهده دارد که بهمن ماه سال 88 به سرپرستی دانشگاه کردستان منصوب شد و پس از یک سال نیز ادامه این مسئولیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شد.

برای تصدی کرسی ریاست دانشگاه کردستان شش نفر شامل دکتر کریمی دوستان رییس سابق این دانشگاه، دکتر سلیمی، دکتر شاه نظری، دکتر عزیزی، دکتر اخلاقیان و دکتر امینی رییس کنونی کاندیدا شده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها از دانشگاه کردستان؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با انتصاب نیروی بومی برای ریاست این دانشگاه در صورت انتخاب و تایید از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه موافقت کرده است.

از مجموع شش کاندیدای ریاست دانشگاه کردستان سه تن از آنان کرد اهل سنت هستند.

دانشگاه کردستان با نزدیک به چهار دهه فعالیت در آموزش عالی کشور با داشتن 51 رشته کارشناسی، 71 رشته کارشناسی ارشد، 22 رشته دکتری و حدود 300 نفر عضو هیات علمی در زمره سرآمدترین دانشگاه‌های غرب کشور محسوب شده و به عنوان دانشگاه جامع مادر و توسعه‌یافته منشأ و طلایه‌دار آموزش عالی در استان کردستان است.

هم اکنون بیش از 10 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 258498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز