مرد شیطان صفتی که با معرفی خود به‌عنوان راننده سرویس مدرسه ۹دختر دانش‌آموز دبستانی را ربوده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، صبح دیروز پشت درهای بسته دادگاه محاکمه شد.

متهم

این مرد در شرایطی که پیش از این بارها اتهامش را برعهده گرفته بود در جلسه محاکمه خودش را بی‌گناه دانست.

آخرین قربانی

متهم مرد جوانی است که صبح‌ها سوار بر خودروی خود در خیابان‌های پایتخت می‌گشت و طعمه هایش را از بین دختربچه‌های مدرسه‌ای انتخاب می‌کرد. آخرین قربانی مرد شیطان صفت، دختربچه‌ای 11ساله بود که صبح هشتم آبان‌ماه سال گذشته به دام او افتاد. درحالی‌که دختر خردسال منتظر سرویس مدرسه ایستاده بود مرد شیطان صفت سوار بر یک پژو نقره‌ای رنگ مقابلش توقف کرد و گفت سرویس مدرسه خراب شده و او به جای راننده قبلی آمده تا دختر دانش‌آموز را به مدرسه ببرد.

دختر نوجوان نیز حرف‌های او را باور کرد و سوار ماشین شد و راننده به راه افتاد. این مرد بعد از لحظاتی از مسیر اصلی منحرف شد و بعد از آنکه درهای ماشین را قفل کرد و با چاقو دختربچه را تهدید کرد، او را مورد آزار و اذیت قرار داد. زمانی که خانواده این دختر برای شکایت به اداره 16پلیس آگاهی تهران رفتند معلوم شد این دانش‌آموز تنها کسی نیست که با این ترفند مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و پیش از آن مردی با معرفی خود به‌عنوان راننده سرویس مدرسه دختربچه‌های دیگری را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده است. به این ترتیب تحقیقات برای به‌دام‌انداختن این مرد با چهره نگاری از او آغاز شد.

دستگیری

از آنجا که بررسی‌های پلیس نشان می‌داد متهم طعمه‌هایش را در محدوده یوسف آباد و خیابان کارگر شمالی به دام می‌اندازد گشت‌زنی‌های نامحسوس پلیس در این منطقه آغاز شد. شاکیان به پلیس گفته بودند متهم از یک دستگاه خودروی پژو استفاده می‌کند. به همین دلیل مأموران تردد خودروهای پژو را در این منطقه با حساسیت بیشتری زیرنظر گرفتند تا اینکه ساعت 7صبح شنبه، 11آبان، به راننده یک پژو نقره‌ای شک کردند.

چهره این مرد شباهت زیادی به تصویر چهره نگاری شده مرد شیطان صفت داشت و مأموران به وی دستور ایست دادند اما او تلاش کرد تا فرار کند. مأموران اما بعد از یک تعقیب و گریز تمام عیار او را دستگیر کردند. در بازرسی از خودروی این مظنون یک گوشواره دخترانه کشف شد که متعلق به یکی از طعمه‌های او بود. مرد دستگیرشده که ابوالفضل - 28ساله- نام دارد از سوی قربانیانش نیز شناسایی شد و وقتی همه شواهد و مدارک را علیه خود دید اتهامش را پذیرفت و جزئیات بیشتری از آزار و اذیت دختران خردسال را شرح داد.

اعتراف به جنایت سیاه

ابوالفضل که متاهل است و هنگام دستگیری چند‌ماه از پدرشدنش می‌گذشت گفت که کارمند یک شرکت خدماتی است و از یک سال قبل با دیدن دختری که کنار خیابان منتظر سرویس مدرسه بود نقشه آزار و اذیت دختران دبستانی به ذهنش رسیده است. از آنجا که ممکن بود این مرد دختران بیشتری را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده باشد با دستور بازپرس پرونده چهره بدون پوشش او در روزنامه‌ها منتشر شد و چند روز بعد تعداد شاکیان به 9نفر رسید. در چنین شرایطی پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا قضات دادگاه درباره این مرد تصمیم‌گیری کنند.

محاکمه پشت درهای بسته

سرانجام صبح دیروز ابوالفضل در شعبه 113دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده محاکمه شد. او تحت‌الحفظ مأموران زندان از بین خانواده قربانیانش که در راهرو صف کشیده بودند عبور کرد و وارد دادگاه شد. 2 نفر از دختر بچه‌هایی که او آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود در محوطه دادگاه بودند که با دیدن این مرد وحشت همه وجود‌شان را فرا گرفت.بالاخره زمان شروع محاکمه فرارسید اما هیأت قضات تصمیم گرفتند به لحاظ طرح مسائل خلاف منافی عفت عمومی جامعه این جلسه به‌طور غیرعلنی برگزار شود.

در ابتدای این جلسه که حدود 3 ساعت طول کشید نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و اتهام ابوالفضل را سرقت، آدم ربایی و تجاوز به عنف اعلام کرد و خواستار مجازات وی شد. به گفته او، بررسی محتویات پرونده نشان می‌دهد مرد متجاوز 9دختربچه 7تا 13ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده و از بین آنها 4مورد توأم با تجاوز بوده است. در ادامه 9شاکی پرونده یک به یک شکوائیه‌شان را مطرح کردند و گفتند خواسته‌شان مجازات مرد متجاوز است.

سپس نوبت به متهم رسید تا در برابر اتهامات سنگینش از خود دفاع کند. او که پیش از این به صراحت اتهامش را پذیرفته و حتی از سوی قربانیانش نیز شناسایی شده بود در جلسه محاکمه اتهامش را انکار کرد و اصرار داشت که دختران خردسال را آزار و اذیت نکرده است. در چنین شرایطی رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و همراه با 4 مستشار دادگاه وارد شور شد. قرار است به‌زودی رأی دادگاه در این‌باره اعلام شود.

کد خبر 258238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز