همشهری آنلاین: مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان از ارائه لیست دانشجویانی که مشمول دریافت شهریه از محل اعتبارت توافق‌نامه ژنو می‌شدند به وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: وزارت امور خارجه نیز این لیست را برای پیگیری به طرف مذاکره ارائه داد تا پیگیری و ابلاغ شود.

به گزارش مهر، احمد غلامی در خصوص پرداخت افزایش مقرری دانشجویان بورسیه گفت: هنوز مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش مقرری با میانگین 10 درصد، ویژه دانشجویان بورسیه به صورت رسمی به اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: اگر این مصوبه به موقع ابلاغ شود این افزایش در پرداخت مقرری دانشجویان لحاظ می‌شود و اگر به موقع ابلاغ نشود مقرری دانشجویان بورسیه بر اساس نرخ قبلی در 6 ماه اول سال پرداخت شده و در 6 ماه دوم سال، افزایش مقرری نیمه اول و دوم با هم پرداخت می‌شود.

مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: سقف در نظر گرفته شده افزایش این مقرری با میانگین 10 درصد است که البته متناسب با هزینه کشورهای مختلف این هزینه تعیین می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام دانشجویان خارج از کشور برای پرداخت شهریه آنها از محل اعتبارت توافق‌نامه ژنو نیز گفت: تا کنون تعدادی از دانشجویان در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند؛ سازمان امور دانشجویان نیز لیست دانشجویان خارج از کشور را که مشمول این اعتبار می‌شوند بر حسب دانشگاه محل تحصیل و مقاطع تحصیلی آنها به وزارت امور خارجه ارسال کرده است.

غلامی تصریح کرد: وزارت امور خارجه نیز لیست را به طرف مذاکره ارائه داده تا از طریق آنها نهایی شده و به بانک خارجی ابلاغ شود که بعد از آن بتوانیم شهریه را از طریق بانک‌های خود پرداخت کنیم؛ در حال حاضر نیز باید مدتی صبر کنیم تا نتیجه اعلام شود.

کد خبر 258076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز