سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

۳ سال حبس و پرداخت ۱۰۰میلیون تومان دیه، مجازات پسر مجنونی است که در یک درگیری باعث نقص عضو مرد جوانی شد.

حوادث -متهم

درحالی‌که بررسی پزشکی قانونی نشان می‌دهد این پسر جوان در زمان درگیری دچار جنون آنی شده و کنترلی بر رفتارش نداشته، او حالا در زندان است و شاکی تنها درصورتی حاضر به گذشت است که دیه 100میلیونی را دریافت کند.
خانواده جوان زندانی که کمال آزاده نام دارد، در این مدت همه تلاششان را به‌کار بستند تا شاید بتوانند برای تهیه مبلغ دیه از مردم و خیرین کمک بگیرند اما هنوز نتوانسته‌اند این مبلغ را فراهم کنند.

برادر کمال در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: حادثه‌ای که باعث شد برادرم حالا در زندان باشد، 22شهریور سال گذشته در شهرستان پیرانشهر رخ داد. آن روز کمال به مغازه یکی از اقواممان رفت و با هم مشغول صرف چای شدند اما پس از آن زمانی که صاحب مغازه در حال نوشتن فاکتور بود، ناگهان کمال با چاقو به او حمله کرد و به وی ضربه زد.

در این ماجرا بازو، انگشت و کلیه مرد مغازه دار آسیب دید تا جایی که او یکی از کلیه هایش را از دست داد و پس از آن هم با شکایت وی، برادرم دستگیر شد. دادگاه با توجه به این شکایت، برادرم را به پرداخت 107میلیون تومان دیه و تحمل 3سال حبس محکوم کرد و او به زندان افتاد. این در حالی بود که برادرم پیش از این هم دچار این حالت از جنون شده و حتی یک‌بار هم به برادر دیگرمان حمله کرده بود.مرد جوان ادامه می‌دهد: پس از صدور این حکم، کمال به پزشکی‌قانونی معرفی شد تا وضعیت روانی او بررسی شود.

متخصص پزشکی قانونی هم پس از معاینات انجام‌شده گزارش کرد که برادرم مبتلا به بیماری روانی بوده و دچار اختلالات شخصیتی ضد‌اجتماعی است که هنگام وقوع جرم باعث شده دچار جنون آنی شود و قادر به کنترل رفتار خود نباشد. با این حال او به زندان افتاده و این در حالی است که شاکی فقط 7میلیون تومان از دیه را بخشیده و برای دریافت 100میلیون تومان دیگر اصرار دارد.

برادر کمال می‌گوید: این روزها برادرم در زندان به سر می‌برد و در آنجا دچار افسردگی شدید شده است. این در حالی است که طبق نظریه متخصص پزشکی قانونی، او نیاز به درمان روانپزشکی دارد. از طرفی پدرم تحت پوشش کمیته امداد است و پولی برای پرداخت دیه ندارد. او به‌رغم اینکه بیمار است در این مدت راهی شهرهای مختلف شد تا از مردم و خیرین برای تأمین مبلغ دیه کمک بگیرد ولی هنوز نتوانسته این مبلغ را تهیه کند.

شاکی پرونده هم به‌رغم اصرار ما و وساطت ریش‌سفیدان راضی به گذشت نیست واین یعنی برادرم همچنان باید در زندان بماند. به همین دلیل از خیرین و مسئولان می‌خواهیم برای نجات برادرم از این وضعیت به او کمک کنند. براساس این گزارش، نظریه متخصص پزشکی قانونی که نشان می‌دهد کمال به بیماری روانی مبتلاست و در زمان حادثه دچار جنون آنی شده در اختیار روزنامه همشهری قرار گرفته و کسانی که قصد کمک به او را دارند می‌توانند با گروه حوادث تماس بگیرند.

کد خبر 257846
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز