سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: اواخر فروردین امسال آموزش و پرورش اعلام کرد بیمه طلایی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، ولی فرهنگیان می‌گویند بیمه ایران به فرهنگیانی که کوپن‌های بیمه تکمیلی‌شان تمام‌شده است خدمات نمی‌دهد. از طرف دیگر در عین تمدید مدت بیمه، از خدماتی مانند دندانپزشکی و عینک خبری نیست.

بیمه طلایی فرهنگیان(تکمیلی درمان) حکایت غریبی دارد؛‌ 2‌ماه پس از انعقاد قرارداد کارت بیمه طلایی تحویل فرهنگیان می‌شود، یک‌ماه هم پیش از پایان قرارداد دیگر هزینه‌های پرداخت شده را نمی‌پذیرند.

یکی از معلمان شهر تهران که برای استفاده از خدمات بیمه طلایی به نمایندگی بیمه ایران در منطقه 14آموزش و پرورش تهران مراجعه کرده است اظهار کرد: 8کوپنی که به من داده‌اند تمام‌شده و من دیگر نمی‌توانم از بیمه طلایی استفاده کنم، آیا معنی تمدید بیمه طلایی فرهنگیان این است؟

معلم دیگری با اشاره به اعلام خبر تمدید بیمه طلایی فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش شهر تهران این پرسش را مطرح کرد: اعلام شده کارت‌های بیمه طلایی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت 93معتبر است، معنی اعتبار این است که خدمات دهی به روال پیشین ادامه دارد، چرا برخی خدمات مانند عینک و دندانپزشکی ارائه نمی‌شود؟ برخی فرهنگیان استان‌های مختلف نیز در تماس با همشهری از وضعیت کنونی خدمات‌دهی بیمه طلایی انتقاد داشتند.

پایین بودن سقف خدمات دندانپزشکی تا200هزار تومان، فرانشیز(سهم بیمه‌گذار) 20درصدی در همه خدمات درمانی و سقف 50هزار تومانی برای عینک، ازجمله مشکلاتی است که فرهنگیان بیان کردند. در همین حال وزیر آموزش و پرورش به ایسنا گفته تا پایان اردیبهشت فرهنگیان هیچ‌گونه مشکلی در زمینه بیمه طلایی نخواهند داشت، کارتی برای فرهنگیان صادر می‌شود و چنانچه در این مدت مراجعاتی داشته باشند می‌توانند از این کارت استفاده کنند. علی‌اصغر فانی، اواخر فروردین 93درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: اسفند 92با بیمه ایران تفاهمنامه‌ای در این‌باره امضا شد، قرار است کارت اعتباری برای معلمان صادر شود و وقفه‌ای در کار ایجاد نشود، بیمه طلایی قبلی که تا آخر فروردین 93اعتبار داشت، تا آخر اردیبهشت تمدید شده است تا آن کارت صادر شود.

چند روز پیش از اظهارات فروردین وزیر، وحید کیارشی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به مهر گفته بود طی توافق با بیمه ایران قرار شد اعتبار کارت‌های بیمه طلایی فرهنگیان تا پایان خردادماه تمدید شود تا دوباره این بیمه اقدام به صدور کارت جدید برای ارائه خدمات مختلف کند. اجرای ناقص بیمه طلایی فرهنگیان در چند‌ماه اخیر همواره مورد پرسش نمایندگان مجلس واقع شده است. افزون بر این یکی از مسائلی است که در بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز آمده است. دیروز یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس به مهر گفت: بسیاری از فرهنگیان گلایه‌های خود را به نمایندگان درباره حذف بیمه دندانپزشکی و همچنین پرداخت نشدن مابه‌التفاوت بیمه از سوی آموزش و پرورش مطرح کردند. به گفته کوچکی نژاد، به‌دلیل مشکلات مالی فرهنگیان نتوانستند به‌صورت کامل از این بیمه استفاده کنند. اگر وزیر در موضوع انتصابات و مسائل رفاهی روند خود را تغییر ندهد، احتمال استیضاح وی بسیار زیاد است.

 

کد خبر 257742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز