سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران دانمارکی می‌گویند افرادی که در آنها تشخیص صرع داده شده است پنج برابر بیش از افراد مشابه در شش ماه پس از تشخیص دست به خودکشی می‌زنند.

به گزارش هلث‌دی ‌نیوز بر اساس این تحقیق مبتلایان به صرع نسبت به جمعیت عادی سه بار بیشتر احتمال دار د اقدام به خودکشی کنند و در میان افراد مبتلا به صرع زنان با احتمال بیشتری نسبت به مردان دست به خودکشی می‌زنند.

پژوهشگران در بیمارستان دانشگاهی آرهوس بیش از 21000 مورد خودکشی را در دانمارک در فاصله سال‌های 1981 و 1997 مورد بررسی قرار دادند. آنها این داده‌ها با اطلاعات به دست آمده از بیش از 423000 نفر که اقدام به خودکشی نکرده بودند، مورد مقایسه قرار دادند.

این پژوهشگران در شماره ماه آگوست نشریه he Lancet Neurology  نتایج بررسی خود را منتشر کرده‌اند نشان داده‌اند که حتی هنگامی تاثیر سایر عوامل موثر در نظر گرفته می‌شد، باز احتمال اقدام به خودکشی در افراد مبتلا به صرع نسبت به افرادی که صرع نداشتند، دوبرابر بیشتر بود.

افرادی که علاوه بر صرع دچار بیماری روانی دیگری هم بودند در معرض خطر حتی بیشتری بودند.

اما بر خلاف جمعیت عادی که با افزایش سن خطر خودکشی در آنها بالا می‌رود، در افراد مبتلا به صرع با افزایش سن خطر حودکشی کاهش می‌یافت.

کد خبر 25754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز