یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنسینگ ریشه گیاه «پاناکس جنسینگ» یکی از پرمصرف‌ترین داروهای گیاهی است که اغلب برای درمان خستگی و ضعف مصرف می‌شود.

جنسینگ داروی پیشگیری از سرماخوردگی

به گزارش ایسنا، در حالی که انسان از هزاران سال پیش از جنسینگ استفاده می‌کرده‌ تحقیقات بیشتری برای بررسی خواص دارویی و درمانی این ریشه گیاهی از جمله فوائد ضدآلرژی و ضدالتهابی آن در حال انجام است. همچنین تاثیرات این گیاه بر سیستم ایمنی و تکثیر ویروسی شناخته شده و شیوه موثری در پیشگیری از سرطان به حساب می‌آید.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف عصاره دارویی ریشه جنسینگ می‌تواند فرد را از آلودگی‌های ناشی از انواع مختلف ویروس‌ آنفلوآنزا حفظ کند. همچنین نتایج بررسی‌های انجام شده روی موش‌ها حاکی از آن است که مصرف طولانی‌مدت این دارو سیستم ایمنی را برای مقابله با عوامل بیماری‌زا در بدن آماده کند.

در مطالعات پیشین روی خواص جنسینگ تاثیرات مصرف آن بر موش‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود. این گیاه دارویی موش‌ها را در برابر ویروس آنفلوآنزا شایع شده در سال 2009 میلادی مقاوم ساخت. به گفته پزشکان هر چند این موش‌ها از ابتلا به این نوع آنفلوانزا کاملا مصون نماندند اما بهتر از موش‌های گروه دیگر از آن جان سالم به در بردند.

به گزارش لایوساینس، با این وجود متخصصان معقتدند بیشتر افراد بزرگسال که از گیاه جنسینگ مصرف می‌کنند بیشتر در برابر آنفلوآنزا ایمن می‌شوند.

کد خبر 257445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز