مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره آخرین وضعیت گود ایران زمین گفت: قوه قضائیه دستور تامین هزینه‌های مقاوم‌سازی از اعتبارات ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها را صادر کرده و خسارت همسایگان نیز از محل عوارض ملک پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، محمد سالاری در این باره گفت: بر اساس آخرین توافقاتی که بین شهرداری تهران و پیمانکار و مشاور پروژه با نظارت قوه قضائیه و دستور مرجع قضایی و کمیسیون های شهرسازی و معماری و عمران و حمل و نقل شورای شهر صورت گرفت، قوه قضائیه به شهردار تهران ابلاغ کرد که شهرداری می‌تواند ازمحل اعتبارات ماده 55 قانون شهرداری ها هزینه‌های مربوط به مقاوم سازی جداره های گود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: از آنجا که مالک در دسترس نیست و در حبس به سر می‌برد و در حساب‌های بانکی وی هم پولی نبوده که قوه قضائیه بتواند دستور برداشت از آن را برای مقاوم سازی گود صادر کند، برای تامین هزینه‌های مقاوم سازی گود مشکل مالی وجود داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: نهایتا به پیشنهاد شورای شهر با قوه قضائیه مکاتبه صورت گرفت تا دستور برداشت از اعتبارات ذیل ماده 55 را صادر کند. قاضی مربوطه نیز این دستور را ابلاغ کرد و مقرر شد مشاور و پیمانکار تا ارتفاع 15 متر از گود را پر کنند و عملیات مربوط به کوبش و کارهای مربوط به آن را انجام دهند و باقی ارتفاع گود هم مطابق نقشه پروژه تا ارتفاع صفر- صفر خیابان اسکلت ساخته شود و هزینه های آن توسط شهرداری پرداخت شود.

سالاری اضافه کرد: درباره خسارات وارده به همسایگان گود نیز قرار شد که با بررسی‌های کارشناسی برآورد خسارت صورت بگیرد و شهرداری این خسارات را بپردازد و بعد از محل عوارضی که مالک بابت دریافت پروانه ساخت و ساز به شهرداری پرداخته، این هزینه ها برداشت شود.

وی درباره آخرین وضعیت گود ایران زمین گفت: عملیات پر کردن گود و کوبش در حال انجام است و در آخرین بازدید من از محل که مربوط به پیش از عید است، مقرر بود که پیمانکار گود را پر کند و اولین اقدام بعد از پر کردن گود و کوبش، بازگشایی خیابان ایران زمین باشد.

کد خبر 257438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز