همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه تهران اظهار داشت: تمام دو هزار عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از جمله گزینه‌های روی میز برای ریاست این دانشگاه هستند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید درباره آخرین جزئیات تعیین رئیس دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران گفت: فرایند انتخاب اعضای شورای منتخبان تعیین رئیس دانشگاه تهران در هفته جاری پایان می‌یابد و جلسات این شورا از هفته آینده برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایرنا نیز گفت: انتخابات برای تعیین اعضای شورای 50 نفره منتخبان دانشگاه تهران که کار بررسی شرایط نامزدهای مطرح برای ریاست این دانشگاه را برعهده دارد، انجام شده ولی نتیجه آن اواسط هفته جاری معلوم می‌شود.

این افراد قرار است نظر مشورتی خود را در مورد تعدادی از نامزدهای اصلح برای ریاست دانشگاه تهران به رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کنند.

به گفته معاون مالی و اداری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سهمیه هر دانشکده دانشگاه تهران برای عضویت در شورای منتخبان این دانشگاه به نسبت تعداد اعضای هیئت علمی آن مشخص شده است.

شورای منتخبان از بین نامزدهایی که خود را برای ریاست دانشگاه تهران مطرح کرده یا از سوی نهادها و افراد داخل دانشگاه معرفی شده‌اند، افراد اصلح را انتخاب و نظر مشورتی خود را به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می‌کند.

پس از پایان دوران ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سیاست جدیدی را برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها به مرحله اجرا در آورد که بر اساس آن، اعضای هیئت علمی هر دانشگاه نظر مشورتی خود را برای تعیین رییس جدید به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می‌کنند.

کد خبر 257364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز