همشهری آنلاین: جمعی از خبرنگاران دفتر خراسان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عصر چهارشنبه ۳ اردیبهشت در بازدید از موسسه همشهری، با حضور در تحریریه همشهری آنلاین با دکتر یونس شکرخواه سردبیر همشهری آنلاین دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر یونس شکرخواه در پاسخ به سوالات فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی در زمینه شیوه پردازش خبر توسط خبرگزاری‌ها با تأکید بر استفاده از تیتر کوتاه و واضح و همچنین پرهیز از لیدهای  گوناگون روزنامه‌نگارانه مثل توصیفی و گلوله‌ای؛‌ که برای خبرگزاری های کاربرد ندارد گفت بهتر است خبرگزاری‌ها ماده خام تهیه کنند و روزنامه‌نگاران به پردازش آن‌ها بپردازند.

وی از فقر اطلاعات محض (Fact) در تولیدات رسانه‌ای و پشت میزنشینی به عنوان آسیب‌های فضای رسانه‌ای نام برد و گفت: معدود بودن مطالب ماندگار و قابل ارجاع، یک آسیب است و تولید مطالب مستند قابل ارجاع در رسانه‌ها یک آرزوست.

سردبیر همشهری آنلاین، ویژگی تولیدات ایسنا را در گفت‌وگو محوری دانست و در بخش دیگری از سخنانش به سرعت و صحت در انتشار اخبار اشاره کرد و گفت: اگر سردبیر حرفه‌ای باشد صحت را اصل می‌گیرد و به این ترتیب خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه  دفاع رسانه‌ها از مالکان و نزدیکان خود، با موضعگیری سیاسی و جهت دادن به خبرها امکان‌پذیر نمی‌شود گفت: بهترین دفاع؛ کار حرفه‌ای است و تکیه بر صحت در خبر رسانی و تولیدات منحصر به فرد با پرهیز از جو زدگی و خبر زدگی.

در این نشست همچنین دکتر علی صباغیان و علی کدخدازده اعضای پرسابقه همشهری آنلاین با تاکید بر جایگاه مهم ایسنا در عرصه رسانه‌ای کشور؛ به مقولاتی نظیر ضرورت پرهیز از جانبداری در خبر رسانی تاکید و بیطرفی و عینی‌گرایی را لازمه حرفه روزنامه‌نگاری اعلام کردند.

بر طبق این گزارش، خبرنگاران دفتر خراسان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این بازدید با فعالیت دیگر واحدهای موسسه همشهری نیز آشنا شدند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳