چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حماس و فتح توافق کردند تا ۵ هفته آینده دولت وحدت ملی تشکیل دهند

فتح حماس

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس، مذاکرات اولیه بین نمایندگان فتح و حماس برای آشتی ملی چهارشنبه (3 اردیبهشت) به پایان رسید و طرفین توافق کردند تا پنج هفته دیگر دولت وحدت ملی تشکیل شود.

این توافق در جریان نشست هیات فتح به ریاست ˈعزام احمدˈ مسئول پرونده آشتی ملی با مقامات حماس از جمله ˈموسی ابومرزوقˈ عضو دفتر سیاسی این جنبش و ˈ احمد بحر ˈ نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین و ˈاسماعیل هنیه ˈنخست وزیر فلسطین در غزه صورت گرفت.

هیات‌های مذاکره کننده جنبش‌های حماس و فتح در این نشست برلزوم اجرای فوری تفاهم نامه ˈآشتی ملی فلسطینˈ تاکید کردند.

ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی جنبش ˈحماسˈ در همین رابطه با مثبت خواندن نتایج نشست، خاطرنشان کرد که مذاکره برای بررسی موضوع تشکیل دولت، انتخابات و سازمان آزادیبخش فلسطین امروز در ساعت 11 به وقت محلی برگزار می‌شود.

ˈطاهر النونوˈ مشاور اطلاع رسانی حماس گفت که در جریان نشست پیشرفت ملموسی در حل و فصل پرونده‌ها مشاهده شد و باقیمانده مسائل در مذاکرات دیگر بررسی خواهد شد .

ˈعزام الاحمدˈ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده آشتی فلسطینی نیز گفت که فضای مذاکرات به گونه‌ای است که همه طرف‌ها آمادگی پایان دادن به اختلافات را دارند.

در همین حال ˈاسماعیل هنیهˈ نخست وزیر دولت منتخب فلسطین اجرای فوری توافقنامه آشتی ملی فلسطین را براساس سندهای امضا شده در قاهره و دوحه خواستار شد.

جنبش‌های فتح و حماس در ماه مه سال 2011 و فوریه 2012 ، در قاهره(پایتخت مصر) و دوحه (پایتخت قطر) ، دو توافقنامه برای پایان دادن به اختلاف‌ها و تشکیل دولت وحدت ملی امضاء کردند اما این توافقنامه‌ها به دلیل اختلافات هنوز عملی نشده است.

کد خبر 257074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز