همشهری آنلاین: رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام از اعلام آمادگی ۳۷ کشور اسلامی و معرفی نماینده آنها برای عضویت در این شبکه خبر داد و گفت: این شبکه هم اکنون ۸۰۰ عضو از کشورهای مختلف هندوستان، کشورهای عربی، آمریکا، اروپا و کانادا دارد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر طیبه ماهرو زاده با یادآوری اینکه شبکه زنان دانشمند جهان اسلام در سال 2008 در تهران تاسیس شد، گفت: طرح ایجاد این شبکه در سال 1384 با هدف گسترش علم و فناوری ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه هیئت امنای این شبکه از 9 کشور اسلامی هستند، افزود: بیشتر اعضای هیئت امنای شبکه زنان دانشمند جهان اسلام از کشورهای آفریقایی، آسیایی و عرب زبان هستند.

ماهروزاده گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از زنان دانشمند جهان اسلام، افزایش سطح تعلیم و تربیت زنان در جهان اسلام، تشویق و توانمندسازی زنان مسلمان در علوم و فناوری، معرفی دستاوردهای زنان و انتشار آثار علمی و پژوهشی آنان از جمله مهمترین اهداف شکل‌گیری این شبکه است.

رئیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با بیان اینکه آقایان هم می‌توانند عضو این شبکه شوند، گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به بالا و به تازگی دانشجویان کارشناسی که دارای کار علمی برجسته‌ای باشند می‌توانند عضو این شبکه شوند.

کد خبر 257058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز