همشهری آنلاین: اسپانیا با میزبانی از بیش از ۱۰ میلیون در سه ماه گردشگر مقصد برتر گردشگری جهان لقب گرفت.

به گزارش ایسنا، براساس این آمار که از سوی مقر «سازمان جهانی جهانگردی» در شهر مادرید اعلام شد، بیشتر گردشگران اسپانیا از انگلیس بوده‌اند.

اسپانیا از سال‌ها قبل با بحران اقتصادی دست به گریبان بوده و کارشناسان بهترین راهکار فائق آمدن بر این مشکل را توسعه صنعت گردشگری می‌دانند که با ادامه روند فعلی پیش‌بینی می‌شود اقتصاد اسپانیا هرچه زودتر از شرایط بحرانی خارج شود.

اسپانیا در سه ماهه نخست امسال که فصل کم گردشگر اروپا محسوب می‌شود، رشد هفت درصدی ورود گردشگر را تجربه کرد، این در حالیست که میانگین رشد گردشگران در سال‌های اخیر حدود چهار درصد بوده است.

اسپانیا در سال 2013 به لطف رشد چشمگیر گردشگران چینی‌اش میزبان 60 میلیون گردشگر بود و پس از فرانسه و آمریکا که هر یک میزبان 83 و 67 میلیون گردشگر بودند در رتبه سوم مقاصد برتر گردشگری جهانی قرار گرفت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود اسپانیا در 9 ماه باقی مانده سال میزبان حدود 55 میلیون گردشگر باشد. کارشناسان یکی از علل رشد چشمگیر گردشگران اسپانیا را ناآرامی‌های سال‌های اخیر در مصر می‌دانند که باعث شده گردشگران مصر جذب اسپانیا و ترکیه شوند.

حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا که بیشترین میزان شاغلان در این صنعت را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد به صنعت گردشگری اختصاص یافته و حدود هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. هر گردشگر نیز به طور متوسط روزانه 108 یورو در اسپانیا هزینه می‌کند.

اسپانیا که جزایر قناری مقصد اول گردشگران خارجی آن محسوب می‌شود، به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله سواحل پاک و آثار تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره اسلامی یکی از کشورهای محبوب گردشگران به شمار می‌رود.

کد خبر 257048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز