مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سرپرست ۱۲درصد از خانوارهای ایرانی زن هستند، افزود: ۸۲ درصد این نان آوران بیکارند.

به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی این موضوع را روز سه شنبه در نشست صیانت و توانمند سازی زنان و خانواده در برابر آسیب های اجتماعی که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و با حضور مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی از سازمان‌های مردم نهاد در فرهنگسرای شقایق برگزار شد، عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت خانواده در نظام اسلامی، افزود: بر اساس ماده 230 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، دولت مکلف است با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری با هدف تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه های اجتماعی برای استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه زمینه‌ها گام بر دارد.

وی با بیان اینکه شواهدی دال بر تغییرات در شکل خانواده وجود دارد، اظهارداشت: افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق، تورم و فقدان شغل از جمله علل این تغییرات است که برخی از تحلیلگران را در خصوص فروپاشی خانواده نگران کرده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: آمار سال 1390 نشان می‌دهد طی پنج سال گذشته آمار زنان سرپرست خانوار سه درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به پدیده زنانه شدن سالمندی و فقر اشاره کرد وافزود: این الگوی نوظهور در سطح جامعه در حال شیوع است و باید برای رفع مشکلات آن به فکر چاره بود.

مولاوردی یادآورشد: مشارکت‌های مدنی و حضور افراد جامعه در مهار آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد امری ضروری بوده و به دولت در مهار آنها کمک می کند.

به گفته وی 9 درصد از معتادان کشور زن و بقیه مرد هستند که 60 درصد مردان معتاد، متاهل و بعضا دارای فرزند هستند.

مولاوردی گفت: خشونت علیه زنان و فرزندان یکی از پیامدهای اعتیاد است که در خانواده های معتادان مشاهده می شود.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه حمایت از زنان بهبود یافته از اعتیاد بین معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: حمایت از این افراد باید به گونه ای باشد که زمینه های بازگشت به مصرف مواد مخدر را از بین ببرد.

کد خبر 257038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز