مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: محدوده زوج و فرد تا پایان سال به دوربین‌های کنترلی مجهز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ سید تیمور حسینی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمام تقاطع‌های مهم پایتخت به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز مجهز می‌شود همچنین دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در تمام بزرگراه‌هایی که هنوز به این تجهیزات مجهز نیستند، نصب می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای بهره‌وری و اثربخشی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: یکی از برنامه‌های اصلی پلیس راهور تهران در سال 93 ارتقای بهره‌وری و بهبود مجموعه کارایی و اثربخشی پلیس است چرا که ما به لحاظ کارایی هیچ مشکلی نداریم ولی باید در بحث اثربخشی تمرکز بیشتری داشته باشیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های متعدد است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در نظر داریم از اقدامات هیجانی، احساسی و عجولانه بپرهیزیم و فعالیت‌های خود را با هوشمندی، صبر و حوصله انجام دهیم.

وی با اشاره به این که ارتقای انضباطی ترافیکی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی دو هدف عمده و کلان پلیس راهور تهران بزرگ است افزود: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته در سال جاری در نظر داریم کشته‌های تصادفات رانندگی را 20 درصد کاهش دهیم که این رقم هدفگذاری بزرگی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر برنامه‌ریزی جدی برای عابران و موتورسیکلت‌سوارن تاکید کرد و گفت: به دنبال گسترش سیستم‌های کنترلی هوشمند و ITS هستیم و گزارشات دریافتی نشان داده که در تقاطع‌ها، معابر و میادینی که به این سیستم‌ها مجهز هستند درصد زیادی از مردم انضباط اجتماعی را رعایت می‌کنند که بزرگراه‌ طبقاتی صدر و تونل‌های مجهز به دوربین و تقاطعات دارای سیستم ثبت تخلف از نمونه‌های بارز این موضوع هستند.

به گفته وی تشدید برخورد باموتورسواران متخلف را از مواردی دانست که سالهاست در دستور کار پلیس قرار دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و خطوط بی‌آر‌تی را از دیگر برنامه‌های در دست پیگیری اعلام کرد و افزود: در سالی جاری به سمت و سویی حرکت خواهیم کرد که با گسترش سیستم‌های هوشمند از نیروهای انسانی پلیس کاسته شود و به سمت پلیس حرفه‌ای پیش برویم که این امر نیازمند اصلاح رفتار مامورین است.

وی همچنین ضمن تاکید بر رعایت حقوق مردم از سوی پلیس وقوع تصادف را محصول یک تخلف دانست و در ادامه با اشاره به نقش راهنمایی پلیس راهور اظهار داشت: مسئله ترافیک ماحصل مثلث مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات است که پلیس تنها بخش اجرای مقررات را برعهده دارد و صدور گواهینامه رانندگی ازجمله موارد مسئولیتی پلیس در بخش راهنمایی آن است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص نواقص ترافیکی معابر به ایسنا گفت: روزانه در خصوص نواقص ترافیکی معابر مکاتبات لازم با بخش‌های درگیر صورت می‌گیرد. از سوی دیگر درست است که ایرادات هندسی معابر در بروز حوادث تاثیرگذار است اما اگر رانندگان حد مجاز سرعت را در همین معابر ایراد دار رعایت کنند دچار حادثه نمی‌شوند.

وی با تاکید بر این که تلاش می‌کنیم پلیس خوش‌اخلاقی باشیم که هیچکس جرات تخلف در حضور آنرا نداشته باشد خاطرنشان کرد: اقتدار مانع از اجرای مقررات نیست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات BRT امام علی (ع) و انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص گفت: ایجاد هرگونه امکانات و زیرساخت‌های ترافیکی مستلزم گرفتن تاییدیه شورای عالی ترافیک است و کسی نمی‌تواند در تهران به صورت فردی در این زمینه‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به این که احداث BRT امام علی (ع) بر اساس کارشناسی و تایید شورای عالی ترافیک بوده است خاطرنشان کرد: هرگونه جمع‌آوری این مسیر نیز نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است.

کد خبر 256961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز