همشهری آنلاین: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین تعداد ثبت‌نام‌ کننده در کنکور سراسری سال ۹۳ را دارند و گروه ریاضی تنها گروهی است که تعداد مردان ثبت‌نام کننده در این گروه بیشتر از زنان است.

به گزارش فارس، حدود دو ماه تا برگزاری کنکور سراسری سال 93 باقی است و داوطلبان در التهاب مرور درس‌های خوانده شده و نکته‌برداری هستند.

در فاصله کوتاه مانده به کنکور شاید دانستن آماری از تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و درصد قبولی آن‌ها در سال‌های گذشته برای داوطلبان جالب توجه باشد.

در نگاهی به آمار ثبت‌نام‌کنندگان آزمون سراسری سال 93 متوجه می‌شویم که گروه علوم تجربی بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را داشته است، به طوریکه 524 هزار و 6 نفر در این گروه ثبت نام کرده‌اند که 344 هزار نفر از آن‌ها نیز خانم هستند.

پس از گروه تجربی، گروه انسانی با 263 هزار و 319 داوطلب بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را داشته است که در این گروه نیز تعداد خانم‌ها بیشتر است به طوریکه 163 هزار و 674 نفر در این گروه خانم هستند.

گروه ریاضی با ثبت‌نام 223 هزار و 401 نفر در رتبه سوم گروه آزمایشی از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان قرار دارد که در این گروه برخلاف دو گروه دیگر تعداد مردان بیشتر است و 138 هزار و 320 نفر در این گروه مرد هستند.

گروه هنر و گروه زبان با ثبت‌نام 13 هزار و 940 نفر و 10 هزار و 87 نفر از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان در رتبه آخر هستند.

 آمار علاقمندان به رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع 162 هزار و 259 ثبت‌نام کننده است.

همچنین با نگاهی به آمار استان‌های کشور از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان متوجه می‌شویم که استان تهران با ثبت نام 155 هزار و 777 نفر بیشترین تعداد داوطلب کنکور سراسری در سال 93 را دارد.

بعد از استان تهران، استان فارس از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان در رتبه دوم است زیرا 73 هزار و 457 نفر از این استان داوطلب کنکور سراسری سال 93 هستند و پس از آن خراسان رضوی قرار دارد که تعداد 73 هزار و 333 نفر از این استان در کنکور سراسری سال 93 شرکت کرده‌اند.

همچنین استان سمنان کمترین تعداد ثبت‌نام کنندگان را داشته است به طوریکه 8 هزار و 188 نفر از این استان در کنکور سراسری سال 93 ثبت نام کرده‌اند و پس از آن نیز استان خراسان جنوبی است که 9 هزار و 387 داوطلب دارد و خراسان شمالی نیز با شرکت 10 هزار و 993 نفر جزء استان‌های با تعداد کم ثبت‌نام کننده در کنکور سراسری سال 93 قرار دارد.

شاید نگاهی به جدول توزیع فراوانی مقایسه‌ای شرکت‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در سال‌های مختلف نیز جالب توجه باشد. در سال 91 بیشترین آمار قبولی در کنکور را داشته‌ایم به طوریکه بیش از 63 درصد شرکت‌کنندگان در کنکور سال 91 پذیرفته شدند.

در سال گذشته نیز نزدیک به 57 درصد شرکت‌کنندگان در کنکور پذیرفته شدند که بیشترین آمار قبولی در این سال نیز مربوط به گروه تجربی بوده است که نزدیک به 41 درصد شرکت‌کنندگان این گروه در کنکور پذیرفته شدند.

کد خبر 256945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز