همشهری آنلاین: خانه‌های بازی هوشمند تنها یک وسیله سرگرمی ساده برای کودکان محسوب نمی‌شوند، بلکه در طراحی آن‌ها از فناوری‌های نوین و معماری مدرن بهره‌ برده شده است.

 به گزارش ایسنا، بر خلاف خانه‌های بازی متداول، در خانه بازی هوشمند از طیف گسترده‌ای از امکانات در کنار طراحی مدرن استفاده شده تا فضای مناسبی برای بازی و یادگیری کودکان ایجاد شود.

خانه بازی هوشمند علاوه بر عملکرد به عنوان یک ابزار سرگرمی با بهره‌مندی از طراحی خاص، خلاقیت کودکان را تحریک کرده و به یادگیری اصول زندگی اجتماعی نیز کمک می‌کند.

 


خانه بازی هوشمند دو منظوره

در طراحی خانه‌های بازی هوشمند از معماری ساختمان‌های واقعی و مدرن الگوبرداری می‌شود؛ برای ساخت خانه بازی مخصوص فضای باز از درخت توس استفاده می‌شود که از مقاومت بالایی در محیط‌های سرد و مرطوب برخوردار است؛ این خانه بازی مخصوص کودکان دو تا 10 سال است.

در ساخت خانه بازی مخصوص داخل منزل از چوب واقعی با رنگ طبیعی یا سفید استفاده می‌شود تا هماهنگی بیشتری با محیط و دکوراسیون داخلی پیدا کند؛ کودکان دو تا شش سال می‌توانند از این نوع خانه‌های بازی استفاده کنند.

در عین حال برخی از نمونه خانه‌های بازی هوشمند دو منظوره و برای استفاده در فضای باز و داخل منزل طراحی شده‌اند.

استفاده از مواد مقاوم و ایمن

تمامی درها دارای دستگیره از داخل و خارج و آهنربا برای اطمینان از بسته شدن کامل در هستند؛ با استفاده از درزگیرهای مخصوص، بخش‌های در و پنجره پوشانده می‌شوند تا مانع از نفوذ آب و باد به داخل شود.

شیشه‌ها از جنس آکریلیک به عنوان یک ماده ارگانیک ساخته می‌شوند که مانند شیشه معمولی ترک نخورده و شکسته نمی‌شوند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند.

در طراحی خانه بازی هوشمند مخصوص فضای باز از پنجره‌های بیشتری استفاده شده است تا کودک در یک مکان امن و سرپوشیده از محیط طبیعی بیشتر استفاده کند.

کفپوش داخل منزل نیز ضد لغزش بوده و از سر خوردن و آسیب دیدن کودک پیشگیری می‌کند.

با توجه به مواد مورد استفاده، این سازه‌ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و هر دو سال یکبار به رنگ‌آمیزی مجدد نیاز دارند؛ امکان تغییر دکوراسیون داخلی نیز با توجه به سلیقه و سن کودک وجود دارد.

خانه بازی هوشمند از فضای کافی برای بازی، محیط نورگیر، ‌قفسه‌های مناسب کتاب و اسباب‌بازی، تخت‌خواب کوچک و میز تحریر برخوردار است که می‌تواند از بهم‌ریختگی محیط منزل جلوگیری کند.

خانه‌های بازی Casaforum ،Illinois ،Hobikken و Kyoto برخی از نمونه خانه‌های بازی هوشمندی هستند که تاکنون طراحی شده‌اند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷