عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح‌های غیرکارشناسانه تبعات بدی برای منابع آبی دارد، تأکید کرد که خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها ناشی از اثرات سوء مهار آب‌هاست.


محمدتقی توکلی با اشاره به طرح جمع‌آوری آب باران که در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رد شد، به ایسنا می‌گوید که این طرح، کارشناسانه‌ نیست و جمع‌آوری آب باران برای شرب صحیح نیست؛ چرا که امکان آلودگی‌های شیمیایی و فاضلابی وجود دارد. به علاوه تأمین آب شرب، تاسیسات و تصفیه‌خانه بار مالی سنگینی بر دولت تحمیل می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر ما چندین برابر ظرفیت آب کشور، طرح مطالعه کرده‌ایم که شامل همه طرح‌هایی می‌شود که در حوضه‌های آبریز اجرا شده و منجر به خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها شده‌اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها آثار سوء‌مهار آب‌هاست که بدون بررسی‌های جامع و کلی انجام شده، گفت: به‌عنوان مثال در استان‌ها و نقاط مختلف کشور سدهایی احداث شده که باعث مشکل شده و خسارت‌آمیز بوده و مسلم است که ادامه چنین طرح‌هایی توجیه ندارد.

آنطور که توکلی می‌گوید، ما در زمینه مهار آب‌ها قوانین زیادی داریم. قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 21 قانون بودجه مواردی را به صراحت مطرح می‌کند؛ بنابراین با توجه به اینکه قانون در این زمینه کم نداریم نیازی به این طرح‌ها نیست.

کد خبر 256838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز