مجرم سابقه‌دار بعد از آشنایی با زنان و فریب آنها به طلا‌فروشی‌ها می‌رفت و بعد از سرقت ‌آنها را در مغازه جا‌می‌گذاشت و فرار می‌کرد.

متهم

17اسفند سال گذشته صاحب یکی از طلافروشی‌ها در خیابان 15خرداد با پلیس تماس گرفت و مأموران را در جریان سرقت 5سکه تمام بهار آزادی توسط یک زن و شوهر جوان داد. بعد از این تماس مأموران راهی طلافروشی شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که مرد جوان بعد از سرقت متواری شده اما همسرش توسط صاحب مغازه طلافروشی و همکارانش دستگیر شده بود.

زن جوان در بازجویی‌ها مدعی شد که با مرد فراری نسبت خانوادگی ندارد.وی در تحقیقات گفت: با مردی که از مغازه فراری شد چند روز پیش آشنا شدم. وی قصد داشت برایم وام تهیه کند. برای همین روز حادثه با او قرار گذاشتم تا به محل دریافت وام برویم. در بین راه این شخص که خود را رضا معرفی کرده بود مدعی شد که می‌خواهد تعدادی سکه طلا بخرد. برای همین با هم به مغازه طلافروشی رفتیم. وقتی داخل مغازه بودیم او سفارش 5سکه تمام بهار آزادی داد. بعد از آن سکه‌ها را تحویل گرفت و به بهانه دیدن طلاهای پشت ویترین از مغازه بیرون رفت و پا به فرار گذاشت.

در همین حال صاحب مغازه طلافروشی به مأموران گفت: مردی که دست به سرقت سکه‌ها زد، زمانی که داخل مغازه بود، زن جوان را همسرش معرفی کرد. همین موضوع باعث شد که من به آنها اعتماد کنم و سکه‌ها را تحویل مرد جوان بدهم.
مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته طلافروشی متهم را که مرد 38ساله‌ای به نام محمدرضا بود شناسایی و در خیابان پیروزی دستگیر کردند.

این سارق برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و در بررسی‌ها مشخص شد وی بیش از 7 فقره سابقه سرقت با این شیوه و شگرد داشته است. محمدرضا پس از آخرین دستگیری، بهمن‌ماه سال گذشته با سپردن وثیقه 200میلیون تومانی از زندان آزاد شده و مجددا فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته بود.

این مرد سابقه‌دار، با چرب زبانی زنان و دختران را فریب می‌داد تا از آنها در سرقت‌های خود استفاده کند. وی به بهانه‌های مختلف آنها را به مغازه طلافروشی می‌کشاند و بعد از سرقت با جا گذاشتن آنها از محل متواری می‌شد.سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سریالی بودن سرقت‌های متهم و افزایش شاکیان احتمالی قاضی دستور انتشار تصویر وی را صادر کرده است؛ کسانی که در دام این مرد گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 256811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز