همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۹۳ را به واحد‌های قضایی اعلام کرد بر این اساس نرخ دیه ۳۱.۶درصد افزایش یافته است. بیمه شخص ثالث نیز شاهد رشد ۲۴ درصدی است.

آملی لاریجانی

به گزارش ایرنا طی بخشنامه‌ای از سوی رییس قوه قضاییه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه سال 1393 اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن این بخشنامه به شرح ذیل است:

در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392 و با توجه به بررسی‌های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماه‌های غیرحرام از ابتدای سال 1393، مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تعیین می‌گردد.

افزایش 31.6 درصدی دیه و رشد 24 درصدی حق بیمه شخص ثالث ابلاغ شد

بیمه مرکزی اعلام کرد: در پی افزایش 31.6 درصدی نرخ دیه سال 1393 از سوی قوه قضاییه، بیمه مرکزی براساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداکثر 24 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ نمود.

به گزارش ایرنا، حق بیمه در مقایسه با افزایش دیه، حدود 8 درصد کمتر افزایش داده شده و این کاهش به عنوان تخفیف داوطلبانه صنعت بیمه در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و حمایت از بیمه گذاران در نظر گرفته شده است.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان عزیز تقاضا دارد برای تکمیل پوشش‌های بیمه ای خود متناسب با دیه جدید به شرکت‌های بیمه طرف قرارداد مراجعه نمایند.

حق بیمه‌های شخص ثالث در سال 92 حدود 10 درصد اضافه شده بود که 10 درصد نسبت به افزایش نرخ دیه در این سال کمتر بود ضمن آنکه بیمه شخص ثالث 92 در مقایسه با سال 91 افزایش 20 درصدی داشت.

کد خبر 256794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز