همشهری آنلاین: معاون اجرایی رییس‌جمهوری با بیان اینکه تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند یارانه دریافت می‌کنند، در مورد زمان پرداخت یارانه‌ها گفت: یارانه‌ها در اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود، تا اینکه به مرور خود افراد انصراف داده یا از طریق پیامک به آنها اطلاع داده شود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه گردهمایی مشترک معاونین برنامه ریزی و استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به این‌که براساس نظرسنجی های به عمل آمده برآورد دولت این بود که یک دهک از درآمدها برای دریافت یارانه مراجعه نکنند تصریح کرد: آمار میزان انصراف دهندگان و ثبت‌نامی‌ها پردازش نشده و همچنان امکان انصراف وجود دارد، بنابراین نمی‌توان در مورد میزان ثبت‌نام کنندگان رقمی اعلام کرد.

وی در پاسخ سوالی درباره به زمان افزایش قیمت کرایه‌های خودروها اظهار کرد: این موضوع متناسب با افزایش قیمت حامل های انرژی پس از تصویب شوراهای شهر و فرمانداری‌ها و مراجع ذیصلاح در تمامی بخش های درون شهری و برون شهری اعمال می‌شود.

معاون اجرایی ریاست جمهوری افزود تا زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها ثابت می‌ماند و تغییری نخواهد کرد.

به گفته وی پس از عبور از مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها میزان ضرر و زیان احتمالی ناشی از افزایش قیمت‌ها در طی این دوره در افزایش قیمت‌ها دیده خواهد شد.

شریعمتداری همچنین درمورد تک نرخی بودن بنزین تصریح کرد: هنوز تصمیم دولت در این زمینه ابلاغ نشده و تا پایان هفته در این خصوص تصمیم گیری می شود.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت ها در برخی حامل های انرژی پیش از سال انجام و اعمال شده است گفت:‌ تنها در مورد سه قلم بنزین گازوئیل و سی ان جی تصمیم گیری نشده که در این خصوص هم تصمیم می گیریم.

وی افزود: براساس نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده بود 92.1 درصد از مردم برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.

شریعمتداری با بیان اینکه 5 برابر ظرفیت در روز ثبت نام یارانه ها پیش بینی های لازم فراهم شده بود گفت:‌ 85 درصد از مردم از طریق خانه و کافی نت ثبت نام و 15 درصد آنها از طریق پیشخوان ها ثبت‌نامشان را انجام دادند، این درحالی بود که 7800 واحد سیار ایجاد شده و هر جا نیز کوچک‌ترین ایرادی مشاهده شد فرم‌ها به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار گرفت.

وی همچنین در مورد اقدام و عملکرد صدا و سیما در زمان ثبت نام یارانه ها تصریح کرد:‌ ما از فعالیت های صد ا و سیما تشکر می کنیم، اما این موضوع که در همه موارد صدا و سیما متناسب با دیدگاه های دولت عمل کند، فراهم نشد.

وی افزود: مخاطب دولت دهک های خاص درآمدی بویژه دهک 9 و 10 بود ولی شنونده‌ها و بیننده ها از صدا و سیما جز اینکه همه دهک‌ها مدنظر دولت است چیزی برداشت نکردند در حالی که ما تنها مخاطبان خاص مدنظرمان بود.

شریعتمداری ادامه داد: در حوزه تبلیغات روی سخن‌مان با کسانی بود که تمکن مالی داشتند و تصور می کنیم که همچنان جا دارد که از طریق شبکه‌های رفاهی انصراف از دریافت یارانه انجام شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین درمورد سهمیه های بنزینی که در کارت‌های سوخت وجود داشته و قیمت آنها مربوط به رقم های قبلی است گفت: همه آن کسانی که سوخت بنزین درکارت هایشان وجود دارد قیمت بنزین‌شان تفاوتی نخواهد کرد و این بنزین از بین نمی رود و محدودیت زمانی نیز وجود ندارد.

کد خبر 256767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز