مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای اخلاق که در منطقه ۱۴ تهران واقع شده است، برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی مختلف و متفاوتی را در هر دوره‌ای از سال برای شهروندان این منطقه اجرا می‌کند.

فرهنگسرای اخلاق

فرهنگسرای اخلاق؛ به عنوان تنها فرهنگسرای منطقه ۱۴ با مساحتی حدود ۴۰۰ متر مربع در ناحیه یک شهرداری و محله شکوفه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است.

این مرکز با زیر بنایی حدود ۱۵۰۰ متر مربع در پنج طبقه، علاوه بر طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و آموزشی متناسب با بافت این منطقه، دارای واحدهای مختلف است.

این فرهنگسرا دارای بخش‌های مختلفی است که عبارتند از:

  • نگارخانه کلک خیال:

نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق؛ با مساحتی حدود ۱۰۰ متر مربع در بهار ۱۳۸۸ افتتاح شده و در حال حاضر با توسعه  مناسب فضای در اختیار، قابلیت نصب ۷۵ تابلوی هنری را در ابعاد ۷۰×۵۰ دارد، همچنین با دارا بودن ۳۰ پایه برای عرضه آثار حجمی هنرمندان، همه روزه از ساعت ۹ تا  فعال است.

  • کتابخانه:

کتابخانه تخصصی اخلاق؛ با مساحتی حدود ۱۲۰ متر مربع و سالن مطالعه با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر، آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ همزمان با روز کتاب و کتابخوانی افتتاح شده است. این کتابخانه با دو هزار و۳۴۰ عنوان کتاب در بیش از سه هزار و ۳۳۰ جلد، دارای بخش‌های مختلف مخزن، مرجع، نشریات و کتب کمک آموزشی است.

همچنین با ۳۸۰ عضو فعال به طور متوسط روزانه ۵۰ نفر مخاطب داشته و علاوه بر خدمات کتابخانه‌ای در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه  فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و نیز نقد و بررسی کتاب فعالیت دارد.

  • واحد مشاوره:

فرهنگسرای اخلاق با تأسیس واحد مشاوره و استفاده از کارشناسان مجرب و کارآمد، متشکل از مشاور، روانشناس، روانپزشک، روان سنج و گفتاردرمان گر، خدمات متنوع خود را در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره کودک، مشاوره تحصیلی ، روان‌درمانی و بازی‌درمانی است.

  • واحد آموزش:

واحد آموزش فرهنگسرای اخلاق؛ با در اختیار داشتن چهار فضای آموزشی مناسب و نیز سایت رایانه مجهز، علاوه بر ارائه خدمات متنوع آموزشی در رشته‌های مختلف علمی، هنری و مذهبی به صورت روزانه برای ۵۰۰ نفر از شهروندان، از سال ۱۳۸۸ با توسعه مناسب فضای اداری، مسئولیت هماهنگی و برنامه‌ریزی واحدهای آموزش مراکز فرهنگی منطقه را بر عهده دارد.

  • سالن اجتماعات:

فرهنگسرای اخلاق با در اختیار داشتن سالن اجتماعات ۱۵۰ نفره دارای تجهیزات حرفه‌ای پخش صدا و تصویر است و در آن امکان اجرای برنامه‌های صحنه‌ای متنوعی را همچون نمایش‌های شاد و موزیکال برای مقطع سنی کودکان و برگزاری برنامه‌هایی چون نقد و بررسی فیلم‌های منتخب، کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف شهروندی و سایر جلسات و همایش‌های فرهنگی اجتماعی دارد.

  • آدرس:

میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار.

کد خبر 256719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز