تلاش‌ها برای جذب گردشگر به ایران همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق یک ایرانی جوان در ژنو سوئیس با راه‌اندازی کمپین بزرگ «باید ایران را دید»، توانسته است به تنهایی شبکه‌های خبری بزرگ جهان و حتی دیپلمات‌های جهان را برای حضور در کمپین بزرگ گردشگری ایران ترغیب کند.

کمپین بزرگ جهانی  برای سفر به ایران در ژنو

ایجاد‌کننده کمپین بزرگ گردشگری جهانی ایران در توییتر به آدرس MustSeeIran# در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه همشهری به چگونگی ایجاد این کمپین بزرگ گردشگری شبکه اجتماعی توییتر اشاره می‌کند. علی عراقچی در گفت‌وگوی خود با صفحه زیست‌بوم روزنامه همشهری می‌گوید که کمپین« ایران را باید دید» مانند کودک اوست و او اجازه نخواهد داد هیچ‌کس در هیچ نقطه از جهان این کمپین بزرگ را زیر سؤال ببرد.

او دانشجوی مقطع دکتری در رشته مدیریت دانشگاه ژنو است. او همچنین کارمند بخش‌ آی‌تی دفتر سازمان ملل در ژنو سوئیس است. وی رشته کامپیوتر را در ایران خوانده است و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه ژنو در سوئیس رفته است.او می‌گوید که ایجاد کمپین بزرگ ایران را باید دید یکی از کارهای خوبی است که در حمایت از صنعت گردشگری ایران انجام داده است.

او در گفت‌وگوی خود با روزنامه همشهری تأکید می‌کند که صنعت گردشگری ایران واقعا توانایی جایگزینی به جای صنعت نفت را دارد و توسعه آن در ایران می‌تواند به بالا رفتن سطح زندگی ایرانی‌ها و رفاه اجتماعی بینجامد.

مرور صفحه MustSeeIran# نخستین کمپین بزرگ گردشگری ایران در یکی از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان بیانگر این است که حتی جیم اسکیوتو دبیر بخش امنیت ملی شبکه جهانی سی. ان. ان نیز 2تصویر از سردر تاریخی بازار تهران و غذای سنتی ایرانی‌ها به اشتراک گذاشته و گفته است که برای دیزی غذای سنتی ایرانی که مورد علاقه‌اش است برای سفر به ایران کمک می‌خواهد. تنها این دو تصویر و نوشته او از ایران در میان هزاران تصویر و نوشته دیگر در توییتر، 54مرتبه از سوی کاربران توییتر بازنشر شده است.

جالب اینکه در این 3روز که از شروع کمپین جهانی گردشگری او برای جذب گردشگر به ایران گذشته است تنها یک پست او با عنوان «ایران را باید دید» 827مرتبه تا ساعت 3 بعد از ظهر دیروز در شبکه اجتماعی توییتر بازنشر شده است.

اشتیاق رسانه‌های جهانی و دیپلمات‌های غربی

در نگاه به مطالب منتشر شده و تصاویر مثبتی که در صفحه MustSeeIran# در توییتر از جاذبه‌های گردشگری ایران منتشر شده است حتی می‌توان جدا از نمایندگان و مدیران رسانه‌های بزرگ جهانی از بی‌بی‌سی تا بلومبرگ و سی‌ان‌ان، سفیر هلند در تهران را نیز مشاهده کرد که با انتشار تصویری زیبا از تهران در صفحه توییتر خود از فعالیت این کمپین تبلیغاتی برای سفر به ایران حمایت کرده و هواداران خود در توییتر را راهنمایی کرده است که برای مشاهده تصاویر زیبا از ایران به صفحه کمپین بزرگ «ایران را باید دید» مراجعه کنند.

او در مورد راه‌اندازی کمپین معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران با عنوان ایران را باید دید به همشهری می‌گوید در جایی که او زندگی می‌کند در اروپا و در سوئیس چیزی جز طبیعت سبز وجود ندارد درحالی‌که ایران می‌تواند با بهره‌گیری از داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود درآمد زیادی از صنعت گردشگری جهان را جذب کشور کند.به گفته عراقچی، آنچه او را برای راه‌اندازی کمپین بزرگ گردشگری ایران در توییتر ترغیب کرد آخرین سفرش به اصفهان و مشاهده جاذبه‌های گردشگری این شهر بود.

آنطور که عراقچی می‌گوید، آخرین سفرش به اصفهان او را ترغیب کرد که گامی در مسیر معرفی جهانی جاذبه‌های گردشگری ایران در خارج از کشور و در شهر ژنو سوئیس بردارد.او می‌گوید: در جریان راه‌اندازی این کمپین تنها بوده و هیچ حمایتی از هیچ سازمان و نهادی نداشته است.

بانک تصویری رایگان جاذبه‌های گردشگری

صفحه توییتر «ایران را باید دید» اکنون از ده‌ها هزار بازدید‌کننده مجازی از جاذبه‌های گردشگری ایران برخوردار است و علاقه‌مندان به ایران از تجربه دیدار از جاذبه‌های گردشگری کشور و فرهنگ ایرانی سخن می‌گویند. MustSeeIran# در توییتر گام مهمی در مسیر معرفی کم هزینه جاذبه‌های گردشگری ایران برداشته و توانسته است تبدیل به یک بانک تصویری و اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری ایران شود. یک صفحه اینترنتی در شبکه پرمخاطب توییتر که مقر آن در ژنو سوئیس است و توسط یک جوان 33ساله و دانشجوی دانشگاه ژنو اداره می‌شود.

 

کد خبر 256709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز