یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

ابلاغ بخشنامه تثبیت قیمت ۸ گروه کالایی و اعلام وزیر صنعت برای افزودن ۴ گروه کالایی به این فهرست نیز واکنش تولید‌کنندگان و برخی مسئولان صنعتی را به‌دنبال داشته است.

گرچه یک مقام مسئول در وزارت صنعت تدوین فهرست 4گروه کالایی جدید مشمول تثبیت قیمت‌ها را محرمانه قلمداد و به خبرنگار ما اعلام کرد که هنوز فهرستی از این 4گروه کالایی تهیه نشده و تدوین این فهرست منوط به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی و مشخص‌شدن میزان تأثیرپذیری تولید از افزایش نرخ حامل‌های انرژی است، قرار گرفتن اقلامی مانند خودرو در فهرست 8گروه کالایی مشمول تثبیت قیمت‌ها واکنش رئیس سازمان گسترش را به دنبال داشته است.

روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با دفاع تمام قد از شرکت‌های خودروسازی در مقابل بخشنامه اخیر دولت اعلام کرد که خودروسازان برای تثبیت قیمت‌ها انتظار پرداخت مابه‌التفاوت توسط دولت را دارند. غلامرضا شافعی با بیان اینکه 2قانون وجود دارد که به دولت، اجازه قیمت‌گذاری نمی‌دهد، به مهر گفت: درصورتی که دولت ضرورتی برای تثبیت قیمت خودرو احساس ‌کند، باید مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تثبیت خودرو را در قالب یارانه به واحد تولیدی پرداخت کند.

هشدار نسبت به پرداخت نشدن سهم تولید از هدفمندی ازسوی دیگر پرداخت‌نشدن سهم تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها، موجب نگرانی و هشدار مجلس و برخی متولیان بخش صنعت شد.علی لاریجانی رکود در تولید، کمبود نقدینگی و رفع موانع کسب و کار و سرمایه‌گذاری را دغدغه مجلس قلمداد کرد و با ابراز نگرانی نسبت به دیدگاه اخیر وزیر صنعت درباره سهم تولید از هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: انتظار ما آن است تا قانون اجرا شود و اولویت دولت نیز خارج کردن تولید از رکود است. بنابر این باید فعال باشید و با اصرار به دولت سهم تولید را از یارانه‌ها بگیرید؛ چرا که اختصاص این پول به تولید هزینه‌های تمام‌شده تولید را کاهش می‌دهد.

کد خبر 256703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز