همشهری آنلاین: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، در مراسم پایانی مسابقه «آتش جان» با بیان این‌که فراهم آوردن زیرساخت‌هایی با استاندارد قابل قبول به ویژه از نظر ایمنی مدارس در برابر آتش در مدارس وظیفه دولت است، اظهار کرد: در بودجه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر تصویب شده که می‌تواند کمک زیادی برای تجهیز و نوسازی مدارس باشد.

رئیسی - آموزش و پرورش

شهروندان نوشت: مرتضی رئیسی در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» که عصر دیروز، ۳۰ فروردین ماه همزمان با شب میلاد باسعات دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه(س) در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد، ابتدا به برخی از حوادث آتش‌سوزی مدارس در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اگرچه برخی عوامل انسانی در این حوادث دخیل بوده‌اند، اما دولت موظف است زیرساخت‌های لازم را همراه با استانداردهایی قابل قبول فراهم کند. در تاریخ آموزش و پرورش کشور دو اتفاق سبب شدند مسئولان به فکر تجهیز و مقاوم‌سازی مدارس بیافتند. نخست زلزله بم بود که آگاهی مسئولان را برای مقاوم‌سازی مدارس افزایش داد و دیگری هم حادثه شین‌آباد.

وی با بیان این‌که این دو حادثه تلخ نتایج مثبتی را هم در پی داشتند، گفت: به دنبال این اتفاق، مسئولان مجلس و دکتر آخوندی هم تلاش‌های را زیادی انجام دادند. بعد از زلزله بم و در سال ۱۳۸۳، دو سوم دانش‌آموزان در فضاهای تخریبی و فرسوده در حال آموزش بودند، اما اکنون این آمار کمتر شده است. امروز می‌توانیم بگوییم که دو سوم مدارس تجهیز شده‌اند و در زلزله‌های دو سال گذشته هم شاهد بودیم که مستحکم‌ترین ساختمان‌ها، مدارس نوساز کشور بودند.

معضل نصب بخاری در مدرسه‌های کشور، موضوع دیگری بود که رئیس سازمان نوسازی مدارس به آن پرداخت و اظهار کرد: حذف بخاری از مدرسه‌ها نیازمند اعتباری در حدود هزار میلیارد تومان بود. بعد از حادثه شین‌آباد، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تصویب شد که تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است. در بودجه امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر تصویب شده که اگر اختصاص پیدا کند، کمک زیادی به مدارس می‌شود. حفظ جان افراد از وظایف دولت و مسئولان است و بار دیگر در فصل زمستان همه نگران مدارس و دانش آموزان خواهند بود که امیدوارم در آینده نزدیک این نگرانی‌‌ها رفع شود. یادمان نرود که اگر کمک مردم و خیرین نبود، این مشکلات امروز چند برابر می‌شد.

کد خبر 256679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز