«به زندگی خواهرم حسادت می‌کردم و از تحقیرهای دامادمان خسته شده بودم.» این انگیزه مرد جوانی بود که در جنایتی هولناک خواهر و شوهرخواهرش را به ضرب گلوله به قتل رساند.

متهم

این جنایت هفته گذشته رخ داد. حوالی ظهر پنجشنبه، راننده‌های خودروهای عبوری در نزدیکی شهرستان شوشتر متوجه خودروی پژویی شدند که در شعله‌های آتش می‌سوخت. آنها با دیدن زن و مردی که داخل خودرو گرفتار شده و در آتش سوخته بودند، به کمک آنها شتافتند و همزمان آتش‌نشانی و پلیس را خبر کردند. پس از خاموش شدن شعله‌های آتش اجساد زن و مرد از داخل خودرو بیرون کشیده شد. در بررسی‌های اولیه اینطور به‌نظر می‌رسید که خودروی پژو دچار حریق شده است و زن و مرد جوان در داخل ماشین گیر افتاده و در شعله‌های آتش سوخته‌اند. اما وقتی کارشناسان اعلام کردند که خودرو هیچ نقصی نداشته و آتش‌سوزی عمدی بوده است، فرضیه جنایت مدنظر قرار گرفت.

با دستور قاضی پرونده، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند و پزشکان بعد از انجام معاینات اعلام کردند که زن و مرد جوان پیش از قرار گرفتن در شعله‌های آتش، به‌ضرب گلوله به قتل رسیده بودند.

زوج جوان

بررسی‌ها حکایت از این داشت که عامل یا عاملان جنایت، زن و مرد را در جای دیگری به قتل رسانده و پس از قرار دادن اجسادشان در داخل خودرو، آن را به حوالی شوشتر منتقل کرده و سپس با ریختن بنزین، ماشین را به آتش کشیده‌اند. با این اطلاعات تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شوشتر با همکاری کارآگاهان جنایی استان خوزستان تلاش برای حل این معمای جنایی را آغاز کردند. آنها با استعلام شماره پلاک خودرو، هویت قربانیان را شناسایی کردند.

مقتولان مردی 39ساله و همسر 33ساله‌اش بودند که در یکی از شهرهای خوزستان زندگی می‌کردند. مأموران در ادامه راهی محل زندگی قربانیان شدند و دریافتند که روزحادثه فرزندانشان در خانه نبودند و اطلاعی از سرنوشت پدر و مادرشان نداشتند. آنها گفتند که وقتی از خانه پدربزرگشان به منزل برگشتند، متوجه شدند که پدرومادرشان با ماشین بیرون رفته‌اند و پس از آن هر چه با تلفن همراه آنها تماس گرفته‌اند، جوابی نشنیده‌اند.

میهمان آشنا

تیم تحقیق در مرحله بعد به تحقیق از همسایه‌های قربانیان پرداخت و متوجه شد که روز حادثه شخصی میهمان خانه زن و شوهر بوده است. بنابراین فرضیه قتل از سوی میهمان آشنا قوت یافت. کارآگاهان تحقیقات خود را روی آشنایان قربانیان متمرکز کردند تا اینکه سرانجام مشخص شد میهمان خانه مقتولان در روز حادثه یکی از بستگان نزدیک آنها بوده است.

افشای راز جنایت

مظنون شماره یک پرونده کسی نبود جز برادر زن جوان. این مرد روز شنبه دستگیر شد و با کشف یک قبضه اسلحه در مخفیگاهش شکی باقی نماند که او عامل جنایت است. متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت پس از انتقال به اداره آگاهی به جنایت اعتراف کرد و در ابتدا مدعی شد که به‌خاطر اختلاف مالی خواهر و شوهرخواهرش را به قتل رسانده است اما در ادامه دلیل اصلی جنایت را حسادت عنوان کرد.

او گفت: اوایل مشکلی با دامادمان نداشتم اما کم کم بین ما اختلاف پیش آمد تا جایی که از او کینه به دل گرفتم.وی ادامه داد: او و خواهرم مرتب مرا تحقیر می‌کردند و از تمسخرهایشان خسته شده بودم.از سوی دیگر به زندگی آنها حسادت می‌کردم. آنها در زندگی موفق بودند و همیشه بقیه اعضای خانواده طرف آنها را می‌گرفتند. برای همین نقشه قتل آنها را طراحی کردم.
وی ادامه داد: ابتدا اسلحه‌ای تهیه کردم و صبح روز حادثه به خانه‌شان رفتم. می‌دانستم فرزندانشان در خانه نیستند.

وقتی وارد خانه شدم باز هم با هم درگیر شدیم درحالی‌که به‌شدت عصبانی بودم با شلیک گلوله آنها را به قتل رساندم. سپس اجسادشان را داخل خودروی پژوی دامادمان گذاشتم و راهی شوشتر شدم و در حوالی آنجا ماشین را به همراه اجساد آنها آتش زدم. می‌خواستم کاری کنم که همه تصور کنند آنها به‌خاطر آتش‌سوزی ماشین جان باخته‌اند اما خیلی زود شناسایی و دستگیر شدم.سرهنگ حفیظ‌الله خواجوی، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: این مرد جنایتکار بعد از اعتراف به قتل و آتش زدن خودروی مقتولان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار قاضی پرونده قرار گرفت.

کد خبر 256678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز