همشهری آنلاین: رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از قرارگیری گردشگری در فهرست اولویت‌های تخصیص منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و رئیس این سازمان هم بر ظرفیت‌های ایران به عنوان مرکزی برای «گردشگری حلال» تأکید کرد.

به گزارش پایگاه رسمی صندوق توسعه ملی، دکتر سید صفدر حسینی در این دیدار با اشاره به الزام قانون بودجه 93 مبنی بر قرارگیری بخش گردشگری در اولویت‌های سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی، از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا نسبت به اعلام اولویت‌های خود برای سرمایه‌گذاری اقدام کند.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: در صورتی که اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظر بانک عامل دارای توجیه مالی، فنی و اقتصادی باشد، توجه ویژه‌ای به طرح‌های گردشگری خواهیم داشت.

بر طبق این گزارش، دکتر مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار با طرح مبحث «گردشگری حلال» گفت: ایران در مبحث گردشگری خارجی می‌تواند یکی از مهمترین اماکن گردشگری حلال باشد.

وی با بیان اینکه در سال 2013 حدود یک میلیارد و 87 میلیون گردشگر در دنیا شناخته شده و ارز جابجا شده توسط این گردشگران برابر با 1200 میلیارد دلار برآورد شده است، گفت: ایران جزو 10 کشور اول دنیا از نظر منابع طبیعی و در رتبه هفدهم از نظر امنیت قرار دارد. همچنین یک درصد وسعت کره زمین، یک درصد درآمد و جمعیت دنیا به ایران اختصاص پیدا کرده است؛ بنابراین انتظار می‌رود یک درصد گردشگری دنیا را هم به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری اینکه ایران در افق بیست ساله باید از نظر گردشگری میزبان 20 میلیون گردشگر باشد، یادآور شد: در سال 91، سه تا چهار میلیون نفر ورودی خارجی به کشور داشته‌ایم که از این تعداد، یک میلیون نفر گردشگر واقعی بوده‌اند.

سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیت بخش گردشگری برای رفع بخشی از مشکل اشتغال کشور، خاطرنشان کرد: کشورمان از نظر کمبود هتل رنج می‌برد. بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، مشخص شد که در کدام شهرها چند هتل دو تا پنج ستاره نیاز داریم.

معاون رئیس جمهور افزود: در طول شانزده روز از تعطیلات نوروزی، 57 میلیون اقامت توسط مسافران نوروزی داشته‌ایم که هتل‌ها و مهمان‌پذیرها فقط هشت درصد از این بار را پوشش داده‌اند.

کد خبر 256642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز