همشهری آنلاین: مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان، ظرفیت‌های بورس داخل و خارج را اعلام کرد و گفت: ظرفیت بورس داخل و خارج در مجموع ۸۰۰ نفر تعیین شده است.

به گزارش مهر، دکتر احمد غلامی در خصوص ظرفیت و نحوه پذیرش بورس داخل و خارج سال 93 گفت: داوطلبان برای بورس داخل و خارج باید در آزمون متمرکز دکتری سازمان سنجش آموزش کشور که اسفند ماه برگزار شد، شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بورس داخل افزود: ظرفیت بورس داخل در سال 93 با جمع تعداد محدودی که از سال قبل مانده و حکم‌شان در سال 93 صادر خواهد شد 700 نفر تعیین شده است.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: ظرفیت بورس خارج نیز 100 نفر تعیین شده است.

وی در خصوص رشته‌هایی که نیازمند اعزام دانشجو به خارج هستند، گفت: برای بورس خارج 88 کد رشته در اولویت اداره کل بورس قرار دارد که در دفترچه‌ای که توسط سازمان سنجش منتشر خواهد شد قید شده و هر کدام از رشته‌ها یک یا دو نفر ظرفیت دارند که در مجموع 100 نفر خواهد شد.

غلامی با اشاره به رشته‌های مورد نیاز در بورس داخل گفت: فراخوان مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 6 اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و با توجه به این مسئله که دانشگاه‌های کم‌برخوردار و مناطق محروم برای بورس داخل در اولویت هستند، از آن طریق می‌توان رشته‌های بورس داخل را نیز مشخص کرد.

کد خبر 256633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز