همشهری آنلاین: جشنواره‌ی فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها جزو پروژه‌هایی است که در دولت دهم آغاز شد و در دولت یازدهم، نیمه‌کاره مانده و تعیین تکلیف آن به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش ایسنا، جشنواره‌ی فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که 9 دوره‌ی آن تا مراسم اختتامیه پیش رفت، کار خود را از بهار سال 90 آغاز کرد و تا بهار سال 92 ادامه داشت. این جشنواره آثار برتر را در زمینه‌های خبر، گزارش خبری، مقاله، یادداشت، مصاحبه، عکس و طنز بررسی می‌کرد و به نفرات اول تا سوم هر رشته، در پایان هر فصل جوایزی اهدا می‌شد. این جشنواره از آن دست پروژه‌هایی بود که منتقد کم داشت و اگر هم انتقادی بود، اصولا متوجه روند کاری جشنواره بود.

آخرین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها (نهمین دوره) سوم مردادماه 92 در موزه‌ی مطبوعات ایران برگزار شد، زمانی‌ که دولت دهم آخرین روزهای خود را می‌گذراند. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و استقرار مدیران تازه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنان که درباره‌ی ادامه یافتن بسیاری از پروژه‌های دیگر ابهام به‌وجود آمد، درباره‌ی برگزاری این جشنواره نیز سکوت اختیار شد.

محمود اکرامی‌فر - دبیر جشنواره‌ی فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها - در آخرین گفت‌و‌گوی خود با ایسنا، درباره‌ی ادامه یافتن فعالیت جشنواره‌ی فصلی، اظهار کرد: در حال حاضر ما کارهای مربوط به جشنواره‌ی فصلی را انجام می‌دهیم و امیدواریم وقفه‌ای در کار ایجاد نشود. تا کنون جلسات هیئت داوران به‌صورت منظم برگزار و هر دوشنبه، نتایج آن هفته مشخص شده است. ان‌شا‌ءالله پس از این نیز هیچ مانعی بر سر راه نخواهد بود.

او افزود: ما علاوه بر انجام کارهای دهمین جشنواره‌ی فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها - مربوط به فصل تابستان - برای سه‌ماهه‌ی بعدی، یعنی فصل پاییز نیز برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

اما دیگر نه خبری از اختتامیه‌ی دهمین دوره‌ی جشنواره شد و نه نسبت به ادامه یافتن فعالیت‌های این جشنواره، واکنشی نشان داده شد. تنها اتفاقی که نشان‌دهنده‌ی فعالیت جشنواره‌ی فصلی است، انتشار برخی اسامی‌ به‌صورت هفتگی در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی با عنوان «اسامی برگزیدگان هفته جشنواره فصلی» است.

اکنون با توجه به رویکرد دولت مبنی بر برون‌سپاری پروژه‌های دولتی و واگذاری به بخش خصوصی، شنیده می‌شود قرار است جشنواره‌ی فصلی مطبوعات نیز به تشکل‌های مطبوعاتی سپرده شود.

کاووس صادقلو - دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های مطبوعاتی - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: در جلساتی که با معاون مطبوعاتی داشتیم، او گفت که اگر این شورا موافق باشد، جشنواره‌ی فصلی مطبوعات ادامه پیدا می‌کند و در غیر این صورت، برگزاری آن منتفی می‌شود. از آنجا که تقریبا هیچ‌یک از اعضای شورا با برگزاری جشنواره‌ی فصلی مخالفت نداشتند، ما بررسی‌ها را برای رفع نواقص در برگزاری این جشنواره آغاز کردیم.

او اضافه کرد: شورای هماهنگی، نواقصی را شناسایی کرد و با استفاده از نظرات داوران، به یک جمع‌بندی رسیدیم و نتیجه را به آقای انتظامی گزارش دادیم. اگر فرآیند تأمین بودجه از سوی معاونت مطبوعاتی طی شود، طبیعتا برگزاری این جشنواره ادامه خواهد داشت.

کد خبر 256597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز