یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصاویر ویدیویی محلی از آسمان شهری در شمال غرب روسیه انفجار شهاب‌سنگی بزرگ را نمایش می‌دهد،‌انفجاری شبیه به آنچه سال گذشته در شهر چلیابینسک رخ داد.

شهاب‌سنگ

براساس گزارش NBC، انفجار شهاب‌سنگ چلیابینسک منجر به خرد شدن شیشه پنجره‌ها،‌فعال شدن آژیر خطر خودروها و زخمی‌شدن هزار و 200 نفر از شهروندان این منطقه از روسیه شد. در مقابل رسانه‌های روسیه گزارش می‌دهند عبور شهاب‌سنگ از آسمان شهر مارمانسک هیچ صدای انفجاری به‌دنبال نداشت و کسی آسیب ندید. این شهاب‌سنگ از آسمان مارمانسک و شهرهایی در شبه‌جزیره کولا دیده شده‌است.

به گفته متخصصان شهاب‌سنگ،‌ تصاویر موجود از این سنگ آسمانی نشان از درخشش شدید آن دارد،‌ اما این درخشش غیرعادی نیست. عبور این سنگ از آسمان روسیه هیچ زنگ خطری را به‌صدا درنیاورد و هیچ گزارشی از آسیب‌دیدگی را به‌دنبال نداشت.

شهاب‌سنگ

ویکتور تروشنکوف اخترشناس روس در مارمانسک معتقد است این شهاب تکه‌ای از شهاب‌باران لیرید بوده‌است که قرار است هفته آینده به اوج خود برسد. به گفته وی، این شهاب‌سنگ‌ها در میان اتمسفر زمین می‌سوزند و کوچکترین خطری را متوجه زمین و ساکنانش نخواهند کرد.

در روسیه بسیاری از خودرو‌ها به دوربین‌های داشبورد مجهز هستند تا بتوانند تصادفات ناشی از ترافیک و دیگر رویداد‌های جاده‌ای را ثبت کنند. وجود این دوربین‌ها احتمال ثبت شدن چنین رویداد ناگهانی را افزایش داده و زمان دقیق وقوع آن را تعیین می‌کند.

اخترشناسان می‌گویند شهاب‌سنگی که در 15 فوریه 2013 از آسمان چلیابینسک عبور کرد سنگی 19 متری بوده‌است که در اتمسفر زمین منفجر شده و انرژی برابر انفجار 500 کیلوتن TNT از خود متصاعد کرده‌است. اخترشناسان معتقدند چنین رویداد‌هایی هر 10 یا 20 سال یکبار رخ می‌دهند.

کد خبر 256592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز