یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حرم مطهر رضوی در جشن میلاد یاس نبوی حضرت فاطمه الزهرا (س) غرق نور و شادمانی شده است و حضور خیل زائران در این جشن بزرگ همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هزاران زائر و مجاور به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) به زیارت امام رضا (ع) شتافتند و ولادت مادر بزرگوار ایشان را به پیشگاه مقدسش تبریک و تهنیت گفتند.

حضور میهمانان حرم رضوی و ادامه جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) امروز (یکشنبه)  31 فروردین توسط خیل زائران، سبب شده فضای پر ازدحام آستان مقدس امام رضا (ع) همچنان سرشار از شادی باشد.

مشهد الرضا نیز در جشن میلاد آن حضرت غرق نور و شادی، خیابان‌ها آذین بندی شد و مساجد و محافل پذیرای شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت شدند.

مولودی خوانی ذاکران اهل بیت، جشن و سرور، سخنرانی از ویژه برنامه‌های شب میلاد یاس نبوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی بود.

سخنران ویژه مراسم شب جشن میلاد به تبیین ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) پرداخت و ضرورت الگوگیری بانوان از سیره آن حضرت را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام ˈسید حمید میرباقریˈ گفت: اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان، درس وحدت، ریشه یابی و حل مشکلات، صبر و استقامت، احیای دین و تقوا آثار و برکات زندگانی و سیره حضرت فاطمه (س) است.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از هر گونه ناپاکی منزه است و طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیر و طبق داستان مباهله، حضور در کنار پدر گرامی، شوهر و فرزندان بزرگوارشان اتمام حجت الهی به رهبر مسیحیان و مخالفان شد.

وی اظهار داشت: فضایل اخلاقی آن حضرت بسیار است که برطبق آیات و روایات خداشناسی, عفت و پاکدامنی، همسرداری، مادری دلسوز و مهربان، عبادت، جهاد و مبارزه پیگیر برای خدا از جمله آنهاست.

وی گفت: برخورداری از ویژگی‌هایی از جمله رعایت اصل مشارکت در امور زندگی، اهمیت دادن به تربیت فرزندان، فرمان پذیری از حضرت علی (ع)، آگاهی به اوضاع و شرایط اجتماعی و سیاسی، حاکمیت انضباط، نظم و برنامه بر زندگی، حضرت زهرا (س) را الگوی شایسته ای برای سایر بانوان قرار داده است.

وی افزود: از آموزه های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) برای زن ها و دخترها این است که مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر باشند و چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار شوند.

این کارشناس مذهبی ازمهم ترین اقدامات حضرت زهرا (س) را بحث دفاع از ولایت ایشان عنوان و بیان کرد: ولایت مداری حضرت زهرا (س) و دفاع از حضرت علی (ع) فردی نبوده است، بلکه در واقع مساله امت و اصل اسلام بوده و به همین دلیل حرکت حضرت فاطمه(س) در این رابطه، حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و رسالت مکتبی به شمار می آید.

نظیر آیین میلاد حضرت زهرا (س) در نقاط مختلف خراسان رضوی نیز برگزار شد.

کد خبر 256564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز