همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت از به تاخیر افتادن زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج تمتع سال ۹۳ خبر داد.

سازمان حج و زیارت

سعید اوحدی روز یکشنبه 31 فروردین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: براین اساس زائران می‌توانند از ششم اردیبهشت ماه برای پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج 93 به کاروان‌های مربوطه مراجعه کنند.

رییس سازمان حج و زیارت مدت زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج سال 93 را یک هفته عنوان کرد و گفت: پرداخت نکردن قسط دوم در مدت یاد شده، به منزله انصراف از تشرف به زیارت خانه خدا در حج سال جاری خواهد بود.

اوحدی با یادآوری اینکه پیشتر هفته اول اردیبهشت ماه زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج 93 اعلام شده بود گفت: امسال برای نخستین بارهزینه سفر به حج تمتع در دو قسط از زائران دریافت می‌شود که قسط اول پنج میلیون تومان بود و اسفند سال گذشته از زائران دریافت شد.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: مبلغ قسط دوم مابه التفاوت قسط نخست با درجه قیمتی کاروان انتخاب شده است.

وی حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال را هفت میلیون و 800 هزار تومان و 10 میلیون و 600 هزار تومان عنوان کرد و گفت: کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت‌ها حدود 250 هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش نرخ ارز است.

به تازگی نیز رییس سازمان حج و زیارت در نامه دیگری به وزیر حج عربستان سعودی درخواست افزایش دو هزار نفری سهمیه ایران در حج امسال را کرده است.

سهمیه ایران در حج امسال مانند سال گذشته حدود 64 هزار نفر است.

کد خبر 256547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز