همشهری آنلاین: جابر بهروزی، وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان که در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان ۲۰۱۳، روی سکوی نایب قهرمانی ایستاده بود، با مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه‌بردار آذربایجانی، مدال نقره خود را با طلا عوض کرد.

Jaber Behroozi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به نقل از سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری(IWF)، فریدون قولیف آذربایجانی در پیکارهای یونیورسیاد دانشجویان جهان که تیر ماه سال گذشته در کازان روسیه برگزار شد با حدنصاب مجموع ۳۲۳ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد دسته ۶۹ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری دانشجویان جهان، مدال طلای یونیورسیاد جهانی را هم به دست آورد و بالاتر از جابر بهروزی از ایران که حدنصاب ۳۲۲ کیلوگرم را به ثبت رسانده بود، روی سکوی قهرمانی ایستاد.

قولیف در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ بزرگسالان که در وروکلاو لهستان برگزار شد هم یکی از مدعیان بود و با حدنصاب مجموع ۳۳۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید. اما به دنبال مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ وی، هر دو مدال طلای یونیورسیاد جهانی و برنز رقابت‌های جهانی بزرگسالان از او پس گرفته شد.

با حذف فریدون قولیف از جدول این دو مسابقه، جابر بهروزی مدال طلای رقابت‌های یونیورسیاد جهانی ۲۰۱۳ را به دست آورد و در رقابت‌های جهانی بزرگسالان هم با یک پله صعود در رده چهارم ایستاد.

 

کد خبر 256543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز