یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع رسمی در ابوجا اعلام کردند در حمله مهاجمان مسلح به گله‌داران در شمال سودان جنوبی بیش از یکصد نفر کشته شدند.

south sudan

بول زل ،وزیر اطلاع رسانی منطقه‌ای سودان جنوبی  در گفت‌وگو با رادیو میرایا ( تحت حمایت سازمان ملل متحد) اعلام کرد28 نفر غیرنظامی در یک کمپ دورافتاده دامداران در ایالت واراپ در شمال سودان جنوبی توسط مهاجمانی که قصد دزدیدن رمه‌های آنها را داشتند، کشته شدند. او افزود نیروهای پلیس و نظامیان ارتش نیز به تعقیب مهاجمان پرداختند و 85 تن از آنها را کشتند.

این مقام دولتی سودان جنوبی افزود برخی از مهاجمان در مناطق باتلاقی نزدیک ایالت یونیته به دام نیروهای دولتی افتادند.
مناقشه و درگیری‌های مسلحانه میان اقوام و قبیله‌های رقیب و گروه‌های نژادی در سودان جنوبی که انواع سلاح‌ها نیز به وفور در آنجا یافت می‌شود، امری رایج است.

درگیری‌های مسلحانه بر سر گله‌های دام در این کشور تازه تاسیس زیاد اتفاق می‌افتد. در یکی از این درگیری ها که اواخر سال 2011 در ایالت جانگلی روی داد، بیش از 600 نفر جان خود را از دست دادند. این فاجعه زمانی اتفاق افتاد که حدود شش هزار جوان قبیله «لونوئر» به قبیله رقیب موسوم به «مورل» حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوجا، سودان جنوبی که کشوری فقیر است و 11 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد از اواسط دسامبر گذشته با یک جنگ داخلی روبرو شده است که یک طرف آن سالوا کر، رئیس‌جمهور سودان‌جنوبی و طرف دیگر ریک ماچار ،رقیب سیاسی او قرار دارد که در سال 2013 توسط سالوا کر از معاونت ریاست‌جمهوری سودان جنوبی کنار گذاشته شد.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،جنگ داخلی در سودان جنوبی تا کنون هزاران کشته و نزدیک به یک میلیون آواره بر جا گذاشته است. هنوز مشخص نیست که آیا حمله خونین روز شنبه در شمال سودان جنوبی ربطی به جنگ داخلی این کشور نیز داشته است یا خیر.

کد خبر 256541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز