مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به اعلام جدیدترین اخبار درباره اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از ۶به ۹ماه، پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت و ارائه لیست‌های جدید برای کاهش قیمت دارو و همچنین روند احداث مسکن برای کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی در سال ۹۳پرداخت.

سیدتقی نوربخش پیرامون اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از 6به 9‌ماه برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس، دولت برای اجرای این قانون مخیر شده است. تأمین اجتماعی هم مانند سایر سازمان‌های بیمه درصورت تخصیص مناسب منابع، مایل است تسهیلاتی را برای افراد تحت پوشش خود ایجاد کند. وی افزود: با این حال اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در سال 92درنظر گرفته نشد، اما اکنون هماهنگی‌هایی در این رابطه صورت گرفته و اقدامات لازم ازجمله نامه‌نگاری‌ها با دولت انجام شده و به محض تخصیص منابع آن را اجرا خواهیم کرد که این وعده در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین درباره ساخت مسکن کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی گفت: برای صاحب خانه شدن بیمه‌شدگان کارگران تأمین اجتماعی اعتباری را در بودجه سال 93 درنظر گرفته‌ایم که پس از هماهنگی با وزارت مسکن و نهادهای داخل سازمان مانند شرکت خانه‌سازی‌ و املاک و مستغلات و تدوین آیین‌نامه اجرایی، جزئیات آن را اعلام می‌کنیم. طرح مسکن کارگران از امسال کلید می‌خورد. نوربخش همچنین با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت برای ارائه لیست جدید داروهای گران‌قیمت به سازمان‌های بیمه‌گر در راستای کاهش قیمت آنها در سال 93اظهار کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی را با وزارت بهداشت در زمینه پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت داشتیم. وی ادامه داد: در این زمینه اقدامات لازم را براساس ابلاغ وزارت بهداشت و سیاست‌های اتخاذ شده، انجام می‌دهیم. به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اعتبارات مناسبی برای جبران مابه‌التفاوت قیمت ارز دارو در بودجه سال 93دیده شده است که از طریق وزارت بهداشت به نسبت میان سازمان‌های بیمه‌گر توزیع خواهد شد.

کد خبر 256537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز