‌فرمانده نیروی انتظامی خبر داد که پلیس اقتصادی توانسته در ۱۸۱پرونده اختلاس بزرگ در سال۹۲ خورشیدی ۱۲هزار میلیارد ریال را به خزانه کشور بازگرداند.

احمدی مقدم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم این سخنان را در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی گفت که حسن روحانی رئیس‌جمهور و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در آن حضور داشتند.احمدی‌مقدم در سخنانی که برای گزارش به رئیس‌جمهور بیان می‌شد و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، گفت: پلیس اقتصادی 160پرونده پرداخت تسهیلات غیرمجاز به ارزش 18هزار میلیارد ریال را کشف کرده است.او ادامه داد: فراهم‌شدن زمینه‌های راه‌اندازی پلیس اقتصادی به‌منظور یکپارچه‌شدن مبارزه با جرایم اقتصادی متناسب با برنامه‌های دولت خدمتگزار و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در برنامه ششم دیده شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه وقوع سرقت‌های خرد شاهد افزایش ناچیزی بوده‌ایم، گفت: این در حالی است که کشف سرقت‌ها نسبت به‌مدت مشابه سال91 بهبود یافته است. احمدی‌مقدم با بیان اینکه در حوزه کشف جرایم جنایی و خشن پلیس توانسته است دستاورد خوبی کسب کند، گفت: در سال82 میزان وقوع جرایم جنایی و خشن 51درصد بود اما در سال گذشته 89درصد جرایم خشن و جنایی کشف شده است.

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به طرح مکنا گفت: طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی برای ارتقای سطح بهره‌وری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سطح کشور اجرا شد که بر همین اساس 300کلانتری و پاسگاه اعلام آمادگی کردند که در سال جدید از آنها ارزیابی‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین در حوزه مرزها گفت: با تکیه بر پایش الکترونیک مرزها توانسته‌ایم میزان اشراف بر مرزها را افزایش دهیم.وی از راه‌اندازی 20پایگاه اطلاعاتی در مرزها و تداوم طرح انسداد مرزها خبر داد و گفت: در یک سال گذشته توانستیم 97کیلومتر خاکریز، 160کیلومتر راه جاده‌ای و 100برجک در مرزها احداث کنیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به کشف بیش از 500تن انواع مواد‌مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا گفت: توجه به منابع انسانی، بودجه و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز می‌تواند نیروی انتظامی را در رسیدن به اهدافش کمک کند. وی با بیان اینکه توسعه تحقیقات صنعتی در حوزه ابزارهای پلیسی یکی از اهداف پلیس است، گفت: امروزه با افتخار عنوان می‌کنم که نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از سازمان‌هایی که دارای زیرساخت‌های زیاد است، در هیچ حوزه سخت و نرم‌افزاری نیاز خارجی ندارد و از تولیدات داخل استفاده می‌کند.

فرمانده ناجا همچنین در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس راهور در سال92 گفت: پلیس راهور با استفاده از فناوری‌های روز و توسعه استفاده از تکنولوژی توانست 400کیلومتر از راه‌های کشور را تحت پوشش الکترونیک قرار دهد.او با اشاره به راه‌اندازی سایت راهور 120 و سامانه پیامک اجرائیات گفت: در این مدت شاهد کاهش 12درصدی تصادفات و 6/7درصدی قربانیان تصادفات بوده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که 1300نفر کمتر در تصادفات کشته شده‌اند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون تسریع در خروج خودروهای فرسوده، عملیاتی‌شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و بهبود کیفیت ایمنی خودروها علاوه بر هوشمند‌سازی‌ 20هزار کیلومتر از راه‌های کشور، شاهد کاهش 20درصدی تصادفات باشیم.

احمدی‌مقدم در پایان خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد که امیدواریم نیروی انتظامی با اتکا به خدا و مدیریت جهادی و با درنظر گرفتن شرایط کنونی، نیازهای انتظامی و امنیتی متناسب با برنامه توسعه دولت و چالش‌های موجود به‌ویژه در عرصه فضای مجازی را پاسخگو باشد.

اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه نظام است

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه نظام است. حسن روحانی گفت: بخشی از این اعتماد عمومی به وسیله نیروی انتظامی تأمین می‌شود. او که در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی سخن می‌گفت، ادامه داد: پلیس باید مجهز و مقتدر باشد و همه اصول اخلاقی و انسانی را مراعات کند؛ چراکه اقتدار با ادب و تواضع منافات ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئولان نیروی انتظامی در مواجهه با مردم به‌عنوان نماینده نظام هستند، تصریح کرد: اخلاقتان، نحوه تماس و برخورد، چهره، کلام و نوع سخن گفتنتان با مردم بسیار مهم است. اخلاق و نحوه تماس شما با مردم می‌تواند مبلغ اسلام و نظام باشد و خدای نکرده می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. روحانی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی و حتی دولت تنها مجریان قانون هستند، گفت: ما در برخورد با مردم نباید کمتر یا بیشتر از قانون عمل کنیم. او تأکید کرد: این نکته نباید از ذهن ما برود که کشور شرعا، عرفا و قانونا مال مردم است و تمام مقامات کشور بدون استثنا منتخب مردم هستند و با رأی مردم مشروعیت پیدا می‌کنند و ما باید در هر مسئولیتی که هستیم، خودمان را خادم مردم بدانیم.

کد خبر 256534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز