همشهری آنلاین: قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر ژاپن، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش دانشجوی ژاپنی در رشته‌های ادبیات فارسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر حسین سالار آملی در دیدار با سفیر ژاپن و نماینده ارشد جایکا در ایران بر گسترش و تعمیق همکاری‌های مشترک علمی تأکید کرد و با اشاره به سوابق همکاری‌های دوستانه بین مردم ایران و ژاپن، همکاری بین دو کشور در زمینه‌های دانشگاهی و دانشجویی و تبادل تجربیات،  انجام پروژه‌های مشترک بین دو کشور و همکاری‌های چندجانبه برای بازسازی نیروهای انسانی در کشور افغانستان را تشریح کرد.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در خصوص وضعیت دانشجویی در ایران اظهار داشت: در حدود پنج میلیون نفر دانشجوی در حال تحصیل داریم که بیش از نیمی از آنها خانم هستند؛ این در حالی است که ظرفیت‌های زیادی در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های ایران برای کشورهای همسایه وجود دارد.

وی همچنین درباره برنامه‌های بورس و پذیرش و اعزام دانشجو بین دو کشور اظهار داشت: برای دستیابی به حداکثر بهره‌وری تلاش می‌کنیم و آمادگی داریم در زمینه‌های ادبیات فارسی و ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی از کشور ژاپن دانشجو پذیرش کنیم.

سفیر ژاپن نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی و اعلام امادگی برای توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه، اعلام کرد که برای هماهنگی‌های هر چه بیشتر، مباحث این دیدار را به اطلاع دولت ژاپن می‌رساند.

 

کد خبر 256472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز