گروه شهری: اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران طی بازدیدی از پروژه تونل امیرکبیر و نیز مرکز کنترل ترافیک این تونل، در جریان آخرین مراحل آماده‌سازی‌ چهارمین تونل ترافیکی پایتخت برای بهره‌برداری قرار گرفتند.

بازدید  اعضای شورای شهر

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تونل امیرکبیر، از روند تجهیز تونل برای بهره‌برداری ابراز رضایت کرد و گفت: تجربه احداث تونل نیایش موجب شده که دانش تونل‌سازی‌ و مدیریت اجرای پروژه‌های تونلی در شهرداری تهران به سطح مطلوبی برسد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از تونل امیرکبیر نقش مهمی در روان‌سازی‌ جریان ترافیک در مرکز شهر و منطقه بازار دارد، ابراز امیدواری کرد در کنار ارتقای شاخص‌های گوناگون در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی، شاهد کاهش بهای تمام‌شده در پروژه تونل امیرکبیر در مقایسه با سایر تونل‌های ترافیکی پایتخت باشیم.

شاکری تونل امیرکبیر را یک پروژه عمرانی موفق برشمرد که با قیمت مناسب و کیفیت قابل‌قبول اجرا شده است و افزود: هدف از بازدید پروژه این بود که به‌عنوان نمایندگان مردم از کارکرد تونل امیرکبیر و دیگر موضوعات مربوطه اطمینان خاطر حاصل کنیم؛ به‌ویژه اینکه تونل امیرکبیر از بافت ارزشمند تاریخی عبور می‌کند و قرار است جریان ترافیکی سنگینی را از منطقه امین حضور به دسترسی‌های وسیع‌تری نظیر بزرگراه امام علی(ع) منتقل کند.

این عضو شورای شهر تهران بر ضرورت بهره‌برداری بهنگام از پروژه‌های عمرانی تأکید و به نقش آن در افزایش رضایتمندی شهروندان اشاره کرد و گفت: در گذشته بعضا اجرای پروژه‌های زیربنایی شهر به حدی به طول می‌انجامید که عملا برخی پروژه‌ها در زمان لازم به بهره‌برداری نمی‌رسید و در نتیجه رفاه شهروندان آنگونه که باید تأمین نمی‌شد، اما در مورد تونل امیرکبیر اینگونه نیست و عملا از سال 1390که احداث آن به‌صورت جدی در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار گرفت، پروژه با سرعت قابل‌قبولی پیش رفته و اکنون نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از تونل امیرکبیر قطعا موجب روان‌سازی‌ جریان ترافیک، افزایش سرعت تردد خودروها و در نتیجه کاهش آلودگی هوا در منطقه بازار خواهد شد و بی‌تردید آرامش را برای شهروندانی که از این مسیر عبور می‌کنند، حاصل می‌کند.

ابوالفضل قناعتی دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از مسئولان حوزه معاونت فنی و عمرانی و نیز سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برای اجرای پروژه‌های ضروری به‌منظور خروج مرکز شهر از
بن بست‌های ترافیکی، گفت: برای کاهش ترافیک مرکز شهر باید مسیرهای دسترسی به بزرگراه‌ها فراهم شود که تونل امیرکبیر نیز از این قبیل پروژه‌هاست. وی با تأکید بر اینکه تونل امیرکبیر قطعا نقش مهمی در کنترل ترافیک منطقه امین حضور و خیابان ری ایفا خواهد کرد، به تأثیر پروژه‌های این چنینی در کاهش آلودگی هوا نیز اشاره کرد.قناعتی وعده داد که اجرای پروژه‌های عمرانی از جنس تونل امیرکبیر که موجب کنترل ترافیک مناطق پرتردد شهر می‌شود، قطعا در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران ادامه خواهد یافت.

کد خبر 256351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز